Vés enrere Més de cent joves han gaudit per primera vegada amb les noves tecnologies

Més de cent joves han gaudit per primera vegada amb les noves tecnologies

El 24 de febrer, en el marc d’una jornada Escolab, el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i l’Escola Superior Politècnica, van mostrar un ampli ventall de la recerca que s’està fent en les àrees més punteres.

25.02.2016

El 24 de febrer,  l’Escola Superior Politècnica (ESUP) de la UPF va oferir en el campus del Poblenou una nova sessió Escolab, la 10a edició,  amb una exposició de les principals línies de recerca que s’estan duent a terme al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, centre que acaba de ser reconegut com a Maria de Maeztu.

Al llarg del matí, el DTIC va obrir els seus laboratoris als alumnes de batxillerat i de cicles formatius de set escoles catalanes que van tenir la possibilitat de visitar els centres de recerca, els seus investigadors, participar en tallers i xerrades sobre les tecnologies més punteres que s’estan desenvolupant actualment,  a partir dels estudis d’enginyeries que ofereix la Universitat.

En aquesta nova edició d’Escolab,  el campus va comptar amb la presència de més de cent estudiants provinents dels Instituts Fort Pius, Ernest Lluch de Barcelona,  Francesc Macià de Cornellà i Santa Eulàlia de Terrassa; els col·legis MM. Concepcionistes i Sant Ignasi – Sarrià i l’Escola Súnion, de Barcelona.

L’equip organitzador d’aquesta nova edició d’Escolab al campus del Poblenou coordinat per Anders Jonsson, investigador, docent i sotsdirector del DTIC, va comptar amb la participació del personal del DTIC-ESUP  Joana Clotet, Vanessa Jiménez, Carina Ortega i Montse Serrano.  El punt de trobada va ser l’auditori del campus del Poblenou i Jonsson, conjuntament amb les investigadores Gemma Piella, secretària de l’ESUP i Emília Gómez, sotsdirectora del DTIC, van donar la benvinguda als  assistents,  estudiants i professors,  i van  fer difusió de l’oferta de graus en enginyeries de l’ESUP en un vídeo en què estudiants i antics alumnes expliquen la seva experiència a la Universitat.

Seguidament, organitzats en petits grups, els alumnes de les set escoles van iniciar la visita dels Grups de Recerca que van participar i que van presentar ens diversos espais del campus recerques en realitat virtual i tecnologies interactives, robòtica humanoide, en tecnologies biomèdiques.  A més, hi van ser presents les tecnologies aplicades al so, la música, els colors, el llenguatge, la memòria i l’atenció. I, finalment, van veure les possibilitats que estan obrint les impressores 3D i els dispositius de realitat virtual com ara l’Oculus Rift i el Google Cardboard i les tecnologies 3D per a la web.

Escolab és una iniciativa del Programa Barcelona Ciència de l'Institut de Cultura i del Programa de Cultura Científica de l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona.  Compta amb la participació de més de vint institucions, entre les quals hi ha universitats, centres de recerca, empreses i centres culturals que ofereixen un ampli catàleg d’activitats per difondre el coneixement i fomentar l’interès per la recerca entre els joves.