Vés enrere Laia Auset, estudiant d'Enginyeria Informàtica, guanya el "Premi Protecció de Dades 2021" de l'AEPD

El passat 28 de gener, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), va fer públics els guanyadors dels premis, entre els quals es trobava el treball de la Laia, que fou coordinadat pel col·lectiu DataForGoodBCN.

17.02.2022

El xifratge homomòrfic és una forma de xifratge que permet als usuaris realitzar càlculs sobre dades xifrades sense la necessitat de ser desxifrades prèviament.

A partir d’aquesta base, la Laia, sota la supervisió d'en Sergi Rovira i la Vanesa Daza, va començar a treballar en com, aquesta tècnica, podia ser molt útil per a la preservació de la privacitat de les dades.

El treball, “Fully Homomorphic Encryption for privacy-preserving data analítics”, sotmet aquesta tècnica a la preservació de dades de l’Associació Down Catalunya i, gràcies al criptosistema creat i a la seva factibilitat tècnica, l’associació ja ha encarregat començar a treballar en el projecte.

El que Down Catalunya persegueix és poder obtenir més dades estadístiques sobre les persones amb les que treballen diferents entitats i, així, enfocar de millor manera on destinar més recursos. Com que les entitats no poden compartir dades amb Down Catalunya i, aquestes, s’han de tractar de forma privada, la tècnica explorada per la Laia Auset els hi soluciona un bon grapat de problemàtiques, permetent així, obtenir les dades sense comprometre la seva privacitat.

VULL SABER-NE MÉS