Vés enrere Innovació Social al Campus Júnior de la UPF

Innovació Social al Campus Júnior de la UPF

"Universitat i Tu" és una experiència interdisciplinar, d'acció comunitària i social, realitzada de l'11 al 15 de juliol en el marc del Campus Júnior. Aquesta iniciativa s'adreça a nois i noies de 3r i 4rt de l'ESO amb manca de referents universitaris al seu entorn, procedents  d'instituts de Ciutat Vella i Nou Barris.

18.07.2016

La iniciativa s'orienta a facilitar contextos propers i vivencials del que pot ser aprendre a la universitat, a fomentar la relació UPF amb l'entorn i a impulsar la implicació de la comunitat UPF en la preservació i desenvolupament del talent de nois i noies, tot promovent una pedagogia de la referència en la construcció d'expectatives i itineraris de futur.

El curs està coordinat per l'equip del projecte Horitzons (CLIK, SACU, CRAI-Biblioteca, GRITIM i Departament d'Economia i Empresa),  i ha comptar amb el suport del vicerectorat de Responsabilitat Social i Promoció i del Consell Social. Suposa una ampliació de l'abast del projecte iniciat als Instituts i un plantejament del campus UPF com a context inclu

siu.

Durant una setmana els noies i noies han tingut a l'abast contextos, tallers per descobrir i contrastar  creences i expectatives de futur com a estudiants universitaris al voltant dels eixos:

• Explorant què és i què hi ha a la Universitat?
  • Tractant informació i coneixement
  • Fem classe a la universitat
  • Comença la recerca
  • Tu què en penses? Construint futur

Els tallers guiats per professorat de la UPF han anat a càrrec de Lorenzo Gabrielli i Eulàlia Solé (Dep. Ciències Polítique

s i Socials), Manel Jiménez (Dep. Comunicació), Teresa Monllau (Dep. Economia i Empresa), Meritxell Girven i Gemma Rodríguez (Dep. Ciències Experimentals i de la Salut), Javier Vásquez i Laura Malinvern (Dep. Tecnologies de la Informació i les Comunicacions). Les sessions també han comptat amb la participació del viceregerent de docència, en Pere Torra, a més del personal component del projecte.

Tot enfocat a ser treballat a partir de situacions de context, cerca documental, tast de tallers per àmbits de coneixement a diferents campus i desenvolupament de competències transversals, per exemple a través d'una lliga de debat. Tot plegat sobre la base del gaudi d'un entorn lúdic i estimulant.

20160714_13263320160714_09421420160712_121436 (2)