Vés enrere El CLIK rep formació a la Universitat de Lausanne durant la 2017 Staff Training Week

Professionals de l’administració universitària procedents de vint universitats europees es van reunir a Suïssa per aprendre estratègies de mobilitat i internacionalització.
03.07.2017

Del 27 al 30 de juny, el CLIK ha participat en la 2017 Staff Training Week de la Universitat de Lausanne (UNIL), enguany sota el lema “Empowering Students and Staff”. Al llarg de quatre dies i amb un programa molt variat, Sílvia Ruiz, tècnica de Multilingüisme del CLIK, ha rebut formació impartida per professionals de les diferents universitats públiques suïsses juntament amb vint professionals de gestió universitària procedents de diferents universitats europees.

Les activitats

El fil conductor de la Staff Week se centrava en la identificació d’estratègies institucionals i personals per a la internacionalització de les universitats participants, en diferents àmbits:

• Mobilitat internacional, amb les sessions “Switzerland and European programmes” i “Diversity toolbox for staff working in intercultural context”, i el taller “Exchange of good practices on midi mobilité”.
  • Comunicació i llengua, amb les sessions “Become a proficient communicator”, “Globalisation and English as a lingua franca” i “Use of non-sexist language to foster gender equality”.
  • Carreres professionals, amb la sessió “Self-assessment of soft skills for students”.
El programa també incloïa dues visites relacionades amb la universitat: el IOC Olympic Studies Center, centre de recerca olímpica i seu del Comitè Olímpic Internacional; el Museu Olímpic i la Foundation Jean Monnet pour l’Europe, centre d’investigació i arxiu històric de l’economista francès i creador d’Europa, Jean Monnet. A més, els assistents van poder admirar les instal·lacions del campus de la UNIL, considerat un dels més verds d’Europa.

Una oportunitat per al networking

Durant l’estada, el CLIK va poder intercanviar bones pràctiques amb el seu centre homòleg a la Universitat de Lausanne, el Céntre de Soutien à l’Enseignement (Centre de Suport a l’Ensenyament). Després d’una extensa presentació sobre el CLIK, Deborah Domínguez, tècnica especialitzada en formació professional per al PDI de la universitat suïssa, va elogiar la nostra activitat i es va mostrar, conjuntament amb el director del centre, Emmanuel Sylvestre, oberta a col·laborar amb el CLIK.

També va ser rellevant la conversa mantinguda amb Brigitte Forster, directora del Centre de Langues (Centre d'Idiomes), que va parlar amb Sílvia Ruiz sobre la política lingüística de la UNIL, els programes de formació en llengües per a professors i estudiants, i les bones pràctiques en matèria de llengua.

Finalment, el sociòleg expert en multilingüisme i llengües minoritàries, Prof. Bernhard Altermatt, de la Universitat de Freibourg, també va poder fer un lloc a l’agenda per discutir possibilitats de col·laboració amb l’Àrea de Multilingüisme del CLIK.

La Universitat de Lausanne

La Universitat de Lausanne (UNIL) va ser fundada el 1537, consta de 7 facultats i té aproximadament 14.400 estudiants de grau, màster i doctorat. Les classes de grau són impartides en francès i les de màster, en francès i anglès. Disposa d’un campus urbà amb grans jardins i terrenys verds al costat del llac Leman i compta amb una de les facultats d’esports més innovadores i especialitzades d’Europa.

Universitats participants a la Staff Training Week

• Constantine the Philosopher University (Nitra, Eslovàquia)
  • Durham University (Durham, Regne Unit)
  • Koç University (Istanbul, Turquia)