Vés enrere Està en marxa la tercera edició del curs en línia gratuït sobre bones pràctiques científiques en la recerca biomèdica.

12.06.2023

La comunitat científica internacional està cada cop més conscienciada sobre la necessitat de mantenir uns estàndards alts en bones pràctiques científiques i integritat en la investigació.

Per això, és important que totes les persones que participen de la investigació científica, a qualsevol nivell, estiguin sensibilitzades sobre els potencials reptes amb què es poden trobar, i com evitar conductes no desitjables.

Amb aquesta finalitat, el Departament de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF (MELIS-UPF), localitzat al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), ofereix formació obligatòria en integritat científica als seus estudiants des de fa més de dues dècades.

En base a aquesta formació, les professores del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS-UPF) Eva Casamitjana i Maruxa Martínez-Campos han coordinat el desenvolupament d'un curs gratuït, accessible a través de la plataforma MiríadaX, que obre ara tercera edició.

L'objectiu del curs és introduir els conceptes bàsics de les bones pràctiques científiques a totes les persones involucrades en la investigació, especialment a l'àmbit biomèdic, i convidar-les a reflexionar sobre la seva importància per a un futur en què el progrés vagi de la mà de l'ètica.

El curs és una activitat formativa en anglès produïda per La Factoria i el CLIK (Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement) que cada estudiant pot seguir al seu ritme a través de la plataforma MiríadaX.

La inscripció és gratuïta i la tercera edició està oberta del 3 de juliol al 31 de desembre del 2023: Introduction to Research Integrity and Good Scientific Practices (third edition). Durant aquest període es pot accedir i completar el curs.

Perfils dels protagonistes:

Maruxa Martínez Campos