Vés enrere Una estudiant de doctorat rep una beca per desenvolupar la seva tesi sobre la síndrome de Down

Anna Vázquez-Oliver ha guanyat la beca predoctoral Jérôme Lejeune, que li permetrà estudiar un possible tractament per a la trisomia del cromosoma 21 en models experimentals.
05.12.2017

Anna Vázquez-OliverL'estudiant de doctorat Anna Vázquez-Oliver ha guanyat la primera convocatòria de la beca predoctoral impulsada per la Fundació Jérôme Lejeune per promoure la recerca en síndrome de Down. Vázquez-Oliver, que està cursant el doctorat en Biomedicina de la UPF, desenvoluparà la seva tesi al Laboratori de Neurofarmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i comptarà amb la supervisió de l'investigador principal, Andrés Ozaita.

El projecte de tesi, titulat "Abordatges preclínics en el tractament de la síndrome de Down", estudiarà el possible tractament de la síndrome de Down mitjançant fàrmacs moduladors del sistema endocannabinoide. "L'equip, liderat per Andrés Ozaita, ha avançat en la utilització del sistema endocannabinoide com a diana en el tractament de la discapacitat intel·lectual", comenta l'estudiant predoctoral. "En aquest projecte esperem obtenir dades que permetin comprendre les millores cognitives en els models experimentals de la síndrome de Down".

La Fundació Jérôme Lejeune té com a objectiu principal impulsar la recerca mèdica sobre les malalties genètiques i de la intel·ligència, posant especial èmfasi en la trisomia del cromosoma 21 o síndrome de Down. En aquesta línia, la Fundació ha instituït la beca predoctoral Jérôme Lejeune, que consisteix en un ajut durant els quatre anys que dura la tesi doctoral.