L'edifici del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), inaugurat oficialment el 15 de maig del 2006, és una iniciativa conjunta de la UPF, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona. Està situat en un solar de 9.000 m2  davant de la façana marítima de Barcelona, a tocar de l'edifici Dr. Aiguader i de l'Hospital del Mar.

Acull el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i diversos centres vinculats o participats per la Universitat: el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l'Institut de Recerca de l'Hospital del Mar (IMIM) i el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), a més d'altres centres de recerca de l'àmbit biomèdic. Aproximadament, 1.400 persones resideixen a l'edifici, entre investigadors, tècnics i personal d'administració i gestió.

Al complex, que disposa d'uns serveis científico-tècnics dotats amb la darrera tecnologia, hi treballen una vuitantena de grups de recerca independents, formats per prop de 700 investigadors. Es dediquen tant a àrees de recerca fonamental com a àrees aplicades d'innovació, en un campus de producció intensiva de coneixement en l'àmbit de la biomedicina i les ciències de la salut, que facilita una transferència efectiva de coneixements a la indústria del sector.

Projectat pels arquitectes Manel Brullet i Albert de Pineda, el PRBB té una forma el·líptica, amb unes dimensions de 117 x 74 metres, i consta de planta baixa, nou plantes d'alçària i dues plantes més sota rasant. La superfície total construïda és de 55.000 m2, dels quals 36.500 es destinen a usos científics. El disseny i l'estructura de les instal·lacions prima la proximitat física dels grups de recerca, segons àrees temàtiques afins, per afavorir-ne la integració, aprofitar sinergies i millorar la gestió econòmica.

Amb una estructura que inclou 110 tensors metàl·lics per planta, el 40% de l'edifici se sosté des del sostre i un 60%, pels nuclis centrals de formigó. Des del carrer ofereix una imatge extraordinària: fa la sensació de ser un cos flotant, i la seva façana està coberta de cedre roig, per tal de controlar la incidència de la llum i del sol. L'any 2008 va guanyar el premi Barcelona Meeting Point (BMP) al Millor Projecte Nacional, en reconeixement a la seva originalitat arquitectònica.