Vés enrere La UPF col·labora amb la tripulació d’Hypatia I mostrant una tecnologia capdavantera per a la seqüenciació de l'ADN

La missió Hypatia I ha enviat set investigadores catalanes, interdisciplinàries i intergeneracionals, a la Mars Research Desert Station al desert d'Utah (els Estats Units), per a “simular com seria una missió tripulada a Mart” i dur a terme diversos projectes de recerca durant quinze dies.

26.04.2023

Una d'aquestes dones és la Laia Ribas, investigadora a l'Institut de Ciències de la Mar, qui va passar pel servei de genòmica de la UPF per a conèixer a fons el seqüenciador MinION. Aquest dispositiu permet seqüenciar ADN directament d'una cèl·lula en un dispositiu més petit que un telèfon mòbil, facilitant el seu transport i ús en qualsevol lloc. En el cas de Laia, li permetrà observar com afecta la gravetat de Mart a les marques epigenètiques de l'ADN en peixos zebra, és a dir, com poden influir aquestes condicions, diferents a les terrestres, sobre l'expressió de l'ADN en aquests petits peixos sense alterar la seva seqüència.

En aquest projecte, MinION redueix enormement els costos respecte a altres tipus de seqüenciació, ja que no necessita una preparació prèvia de les mostres i permet obtenir fragments d'ADN més grans. Tot i que la taxa d'errors que aquest seqüenciador ofereix encara és una mica elevada.

Aquesta tecnologia d'última generació amb què treballa el Roger Anglada, permetrà seqüenciar des d'Utah fins a l'Estació Espacial Internacional o qualsevol altre racó de la nostra galàxia on se secundi i impulsi la ciència.

03. Salut i benestar
05. Igualtat de gènere