Vés enrere El 5è. Simposi del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut se centra en la biologia quantitativa

Aquest dimecres, 21 de setembre, científics internacionals es reuniran a la Universitat Pompeu Fabra per compartir els seus resultats en el camp emergent de la biologia quantitativa.
20.09.2016

5è. Simposi del DCEXSMés que mai, la biologia requereix d'un enfocament quantitatiu per avançar en la comprensió dels processos biològics. En aquest context sorgeix la biologia quantitativa, una branca de la recerca que utilitza les matemàtiques i la física per comprendre el funcionament de les cèl·lules i els organismes vius en el seu conjunt. Mitjançant la combinació de tècniques experimentals quantitatives i models computacionals, la biologia quantitativa nodreix el coneixement global de la biologia i aprofundeix en les interaccions que es produeixen entre i dins dels mateixos éssers vius.

La creixent importància de la biologia quantitativa en la recerca científica ha animat el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF (DCEXS) a centrar la 5a. edició del seu simposi anual en aquest camp. Aquest dimecres 21 de setembre, a partir de les 8.45 h, se celebrarà a l’auditori del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) el 5è. Simposi DCEXS sobre Biologia Quantitativa: un enfocament biològic a nivell de sistemes. La jornada també servirà com a acte de cloenda de la Conferència Internacional sobre Biologia de Sistemes 2016, organitzada enguany a Barcelona per la UPF i el CRG. El líder del grup de recerca en Dinàmica dels Sistemes Biològics del DCEXS, Jordi Garcia Ojalvo, és l'organitzador principal del Simposi juntament amb James Sharpe, investigador ICREA i director del programa de Biologia de Sistemes del Centre de Regulació Genòmica (CRG).

El director del DCEXS, David Comas, donarà la benvinguda a la jornada. Entre els ponents convidats es troben Ala Trusina, professora associada a l'Institut Niels Bohr de la Universitat de Copenhaguen (Dinamarca); Michael Elowitz, investigador de l'Institut Mèdic Howard Hughes (Estats Units) i professor de Biologia, Enginyeria Biològica i Física Aplicada a Caltech (Estats Units); Galit Lahav, investigadora principal al Departament de Biologia de Sistemes de la Harvard Medical School (Estats Units), i Buzz Baum, cap del Laboratori de Biologia Molecular de la Cèl·lula de l'Escola Universitària de Londres (Regne Unit). El programa es completa amb una sèrie d'investigadors capdavanters en la biologia de sistemes que exploraran les possibilitats de la biologia quantitativa com a eina per a la biomedicina.

L'objectiu del simposi anual del DCEXS és presentar els programes de recerca del departament i promoure l'educació dels joves científics, així com proporcionar un lloc en el qual els investigadors puguin comentar i debatre els seus últims resultats.

Aquest és el cinquè any que el DCEXS celebra el seu simposi. En les edicions anteriors es van tractar temes com les estratègies in silico en biomedicina, les neurociències i la genètica, la biologia evolutiva i la senyalització cel·lular.