Vés enrere Blog your research!

Blog your research!

El taller va proporcionar eines als doctorands del Programa en Biomedicina de la UPF per a explicar la seva recerca a un públic no expert.
25.03.2019

El passat dimecres 20 de març va tenir lloc el seminari “Blog your research”, adreçat a estudiants de doctorat del Programa en Biomedicina de la UPF que fan recerca als centres del PRBB. El taller, organitzat conjuntament pel DCEXS, el Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat (CCS-UPF) i el PRBB, tenia com a objectiu principal proporcionar eines als doctorands per a explicar la seva recerca a un públic no expert.

En primer lloc Carolina Llorente i Luisa Barbosa, investigadores del CCS, van oferir una presentació teòrica en la qual van donar uns consells per escriure posts sobre temes científics en format divulgatiu. Van remarcar la importància de donar a conèixer la recerca a un públic general i d’adaptar el llenguatge als lectors. Alguns dels consells que van donar es van centrar en evitar els termes tècnics, utilitzar elements com les metàfores i escollir les imatges adients. També van repassar l’organització del text mitjançant l’estructura de piràmide invertida.

Posteriorment, a la part pràctica, els participants van començar a redactar els articles divulgatius sobre la seva recerca. Van abordar temes tan diversos com la salut pública, la neurobiologia, la bioinformàtica o la nanomedicina. En aquesta part van comptar també amb l’orientació per part de Maruxa Martínez, del departament de comunicació del PRBB. En els propers dies, els assistents acabaran de completar els seus articles divulgatius. Podreu veure els articles resultants publicats properament a l’El·lipse i el blog Biomedia Channel! El taller va comptar amb el suport de la Federation of European Neuroscience Societies (FENS) i la Dana Foundation.