Vés enrere L'equip d'estudiants de la UPF queda finalista a la millor teràpia a la competició de biologia sintètica iGEM

El grup d'estudiants dels graus en Biologia Humana i Enginyeria Biomèdica de la UPF va presentar el seu projecte a la competició internacional de biologia sintètica iGEM (International Genetically Engineered Machine).
12.11.2018

L’equip d’estudiants iGEM Barcelona va presentar el seu projecte el passat 26 d’octubre al Giant Jamboree, l’esdeveniment anual que tanca la competició internacional de biologia sintètica iGEM (International Genetically Engineered Machine) a Boston, Massachusetts.

L’equip, format per estudiants dels graus de Biologia Humana i Enginyeria Biomèdica de la UPF, va mostrar el seu treball basat en un bacteri modificat genèticament per optimitzar el metabolisme de l’àcid palmític, que actua com a font d’energia principal per a les cèl·lules tumorals en el desencadenament de la metàstasi. Aquest probiòtic ha estat dissenyat per tal d’augmentar la captació dels àcids grassos de la dieta en pacients afectats per càncer, així com també per ser funcional en les condicions intestinals a les que estaria exposat.

Els diferents equips poden guanyar medalles de bronze, plata o d’or, en funció de l’assoliment de diferents objectius. L’equip iGEM Barcelona va aconseguir una medalla d’or, ja que van completar els diferents criteris, entre els quals era necessari obtenir un proof of concept del seu projecte.

Quant als premis especials, van estar nominats a millor model, millor sistema de mesura (amb un biosensor d’àcids grassos de cadena llarga intracel·lular,), millor part “biobrick” composta i caracteritzada i, finalment, a millor projecte terapèutic.

El grup ha comptat amb el suport dels Departaments de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) i de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), així com del Centre de Regulació Genòmica (CRG).

Concurs iGEM

La competició iGEM és un concurs de biologia sintètica en el qual els estudiants han de dissenyar i construir innovadors i sofisticats sistemes d'enginyeria genètica. L’objectiu d’aquesta iniciativa és que equips multidisciplinaris dissenyin, construeixin, i avaluin un sistema utilitzant parts biològiques intercambiables i tècniques de biologia molecular, per tal de donar solució a problemes actuals.

Va començar al gener del 2003 com un curs d’estudi independent a l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). Aquest curs es va convertir en un concurs d’estiu amb 5 equips al 2004 i va continuar creixent fins arribar a 45 països y gairebé 6000 participants.

En aquest enllaç pots consultar els resultats de la competició d’enguany.