Vés enrere Un grup d'estudiants del Campus Mar participa a la IV Jornada de Simulació d’estudiants

Quatre estudiants de medicina i infermeria han format un grup de simulació clínica multidisciplinar.

16.04.2018

Les estudiants de cinquè de Medicina del Grau en Medicina UPF-UAB, Ada Pruñonosa i Teresa Pons i els estudiants de quart d’infermeria Alba Diéguez i Ernest Rodríguez de l’Escola Superior d’Infermeria del Mar (ESIMar), han participat constituint un grup de Simulació  Multidisciplinar a la IV Jornada de Simulació d’Estudiants sota el lema: “Aprendre en equip divertint-nos”.

La jornada s’ha dut a terme dins del VI Congrès Nacional de la Societat Espanyla de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient el dissabte 14 d’abril a la Fundació Universitària del Bages. En aquesta jornada hi han participat també les professores Meritxell Girvent i Paloma Garcimartín, membres del Grup en Simulació Multidisciplinar del Campus Mar.

A la discussió final, tots els alumnes participants de diferents universitats espanyoles van posar en valor la importància de la simulació clínica com un entorn d'aprenentatge on poder exercitar les habilitats amb absoluta seguretat per al pacient.

També van destacar que, per primera vegada, aquesta jornada adoptarà un enfocament multidisciplinari, i van evidenciar la necessitat d’ incorporar aquest tipus d'experiències de simulació en els estudis de grau.

En aquest punt destaquem, que en el  Grau en Medicina UPF-UAB, Grau en Infermeria de la ESIMar, juntament amb els estudis de Tècnics Cures Auxiliars d'Infermeria (TCAI) de l'Institut Bonanova, desenvolupen un projecte pioner a l'Estat Espanyol incorporant la simulació multidisciplinar dins dels seus plans d'estudi.