Vés enrere Fòrum de la Fundació Càtedra Quaes-UPF sobre "Discapacitat Intel·lectual: present i futur de la investigació" 13 de març a les 18h

Investigadors i clínics es trobaran per presentar i discutir el coneixement actual sobre la discapacitat intel·lectual i les últimes investigacions que permeten millorar-la en els pacients.

02.03.2023

La discapacitat intel·lectual és una condició del neurodesenvolupament que sorgeix en els inicis de la infància i que es projecta al llarg de la vida. Pot estar produïda per diferents causes, però generalment tenen un origen genètic. Aquests problemes genètics produiran l'anomenada síndrome X fràgil, que és la forma més comuna de discapacitat intel·lectual hereditària, o la trisomia 21, que produeix la síndrome de Down. La discapacitat intel·lectual pot acompanyar-se  d'alteracions del llenguatge, comportamentals o fins i tot afectar altres regions del cos fora del cervell. La intervenció primerenca pot produir bons resultats particularment en relació amb els retards en la funció cognitiva i adaptativa. Per aquesta raó, la Càtedra QUAES-UPF de Biomedicina i Enginyeria Biomèdica organitzarà, el pròxim 13 de març a les 18h, el fòrum sobre Discapacitat Intel·lectual: present i futur de la investigació.

En aquest fòrum comptarem amb la Sra. María Teresa Navarro, Defensora de les Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de València, el Dr. Andrés Ozaita; neurocientífic expert en neurotransmissió de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, el Dr. Jorge Busciglio, neurocientífic expert en síndrome de Down de la Universitat de Califòrnia en Irvine, i el Dr. Rafael de la Torre, farmacòleg investigador en el tractament de discapacitats intel·lectuals de l'IMIM-Parc de Salut Mar de Barcelona.

Serà una activitat dirigida a familiars de pacients, clínics, científics, estudiants de Ciències de la Salut, i a un públic general interessat a aprendre més sobre aquesta malaltia. L'assistència és gratuïta, però és necessari inscriure's a la web de l'esdeveniment.