Vés enrere Escola d'estiu internacional ITSHEC “Competències transversals per a la humanització de la tecnologia per a la salut i el benestar social”

15.07.2022

La setmana passada va tenir lloc al Campus Universitari Mar l'Escola d'estiu internacional “Competències transversals per a la humanització de la tecnologia per a la salut i el benestar social”. L'Escola d'estiu es va organitzar en el context del projecte europeu ITSHEC Integration of Transversal Skills into Health and Social care, Higher Education and the Curriculum, coordinat per la UPF –, i va involucrar a professors i estudiants de diferents universitats europees.

Va consistir en una formació per a estudiants de l'àmbit sanitari i d'assistència social sobre competències transversals, especialment el pensament crític i creatiu, les habilitats interpersonals/socioemocionals i ciutadanes i l“aprendre a aprendre”. El programa de cinc dies es va basar en l'experimentació de diferents estratègies d’aprenentatge actiu en un entorn interprofessional i intercultural (Aprenentatge basat en problemes, role-play, simulació, gamificació, realitat virtual, etc.).

“Al llarg de les sessions, els alumnes van experimentar amb metodologies innovadores que els van ajudar a millorar les seves competències transversals, d'anglès i d'internacionalització i ampliar la seva xarxa de contactes”, explica la Dra. Mar Carrió, Investigadora Principal de la UPF i coordinadora del projecte. La capacitació també va incloure visites per a veure i discutir amb els professionals el paper de les competències transversals en llocs i entorns de treball reals.

Va consistir en una formació per a estudiants de l'àmbit sanitari i d'assistència social sobre competències transversals, especialment el pensament crític i creatiu, les habilitats interpersonals/socioemocionals i ciutadanes i l“aprendre a aprendre.

“Durant la summer school s'han pilotat les estratègies d'aprenentatge que s'integraran en els plans d'estudis de les Universitats participants durant el curs vinent i el feedback rebut pels participants ha estat clau per a millorar-les de cara a la seva posterior implementació”, afegeix.

Van participar 26 alumnes de diferents països i titulacions. Estudiants de biologia humana i medicina de la Universitat Pompeu Fabra (UPF); de biomedicina i medicina en la Universitat de Split (UNIST) - Croàcia; de treball social a la Metropolia University of Applied Sciences (MUAS) de Finlàndia; i alumnes d'infermeria de l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (ESIMar). En paraules de la Dra. Eva Padrosa, professora i investigadora de l'ESIMar, "va ser una setmana única per treballar competències transversals i aprendre d'altres professions i cultures, i a la que es va generar una comunitat d'aprenentatge on tant docents com estudiants vam aprendre unes de les altres ".

El projecte ITSHEC té com a objectiu millorar la formació dels professionals sanitaris i dels serveis socials en competències transversals al llarg del recorregut formatiu de grau i postgrau. ITSHEC està cofinançat pel projecte Erasmus+ de la Unió Europea.

Més informació.