Vés enrere Marc Güell, nou membre de l'Academia Joven de España

Marc Güell, nou membre de l'Academia Joven de España

Marc Güell, coordinador del grup de recerca en Biologia Sintètica Traslacional del MELIS-UPF, s'ha incorporat com anou membre de l'Academia Joven de España. Ha estat un dels deu investigadors seleccionats entre 87 candidatures.
20.06.2022

Marc Güell, coordinador del grup de recerca en Biologia Sintètica Traslacional del MELIS-UPF, s'ha incorporat com a nou membre de l'Academia Joven de España. Ha estat un dels deu investigadors seleccionats entre 87 candidatures. El procés de selecció dels nous acadèmics ha estat realitzat por un comité internacional format per investigadors de prestigi, que ha tingut en compte tant els mèrits acadèmics, com la diversitat dels candidats i la multidisciplinarietat de les seves àrees de treball.

Güell ha afirmat: "espero que sigui una bona oportunitat per a contribuir a millorar l'ecosistema científic, tant la cooperació público-privada com l'estimulació de la vocació científica".

Els altres nous Acedèmics són: Iria Da Cunha Fanego, María Cuartero Botía, María Escudero Escribano, Irene Valenzuela Agüí, Guiomar Niso Galán, Óscar Lucía Gil, Arnau Busquets García, Juan Antonio Mayoral Díaz-Asensio i Borja Franco Llopis. La seva edat promig és de 38 anys i entre ells hi ha el mateix número d'homes quie de dones. Els seus perfils cobreixen diferents àmbits del coneixement que inclouen la lingüística aplicada, art modern, dret i política, neurociència, biomedicina, digitalització química, sensors electroquímics, electrocatàlisi, enginyeria electrònica i física teòrica.

Les candidatures seleccionades sumen gairebé un millar d'articles, han desenvolupat 70 patents i software, han creat tres empreses i són receptores de quatre ajuts del Consell Europeu de Recerca (ERC). El seu nomenament té una durada de cinc anys. La funció d¡aquesta institució, fundada al 2009, és promourer la ciència entre la joventut, fent visible el talent jove, promoure la capacitació científica a través de coneixement i servir de fòrum i plataforma per a joves investigadors.

Sobre Marc Güell

Marc Güell (Olot, 1982) va obtenir una llicenciatura en Química seguida d'una altra en Enginyeria de Telecomunicacions. Després del seu doctorat al Laboratori Europeu De bIologia Molecular (EMBL) i el Centre de Regulació Genòmica (CRG), al 2011 va començar la seva recerca postdoctoral a la Universitat de Harvard i després al Wyss Instituted.

Al 2017 es va incorporar a la UPF com a professor tenure track en el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS). El seu laboratori se centra en utilitzar les noves tecnologies d'edició de gens amb finalitats terapèutiques. També és professor al grau en Enginyeria Biomèdica i coordinador del màster en Indústria Biotecnològica i Farmacèutica de la UPF.

Ha dedicat gran part de la seva carrera a la ciència traslacional. És el científic fundador d’eGenesis, una empresa destinada a proporcionar una font il·limitada d'òrgans per a trasplantaments, cofundador de sbiomedic, una companyia que desenvolupa solucions terapèutiques noves utilitzant el microbioma de la pell, i cofundador de Integra Therapeutics, una empresa que desenvolupa teràpia gènica més eficaç i segura.

És autor d’articles que han generat més de 11.000 citacions i de patents de tres empreses biotecnològiques que desenvolupen teràpies en els àmbits del trasplantament d’òrgans, malalties de la pell i teràpia gènica. Recentment, ha rebut importants reconeixements com el Premi Nacional de Recerca al talent jove (2018), el Highly cited researcher per la Web of Science (2019), i ha estat escollit EMBO Young Investigator el 2020.