Vés enrere “Los virus, ¿también amigos?"

“Los virus, ¿también amigos?"

El jueves 2 de diciembre te esperamos presencialmente o en línea para conversar con expertos sobre el papel esencial de los virus en el planeta y en nuestra vida.
25.11.2021

Dijous 2 de desembre a les 18 h tindrà lloc l'activitat divulgativa “Los virus, ¿también amigos?”. És oberta al públic general i gratuïta, però es requereix inscripció prèvia. Es podrà assistir presencialment a l'acte a la Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o seguir-la en directe en streaming.

Pot una cosa tan nociva com els virus tenir algun aspecte positiu? La Dra Juana Díez Antón (UPF) ens explicarà que la vida sense els virus no seria possible, ja que juguen un paper essencial tant en la salut del nostre planeta com en la nostra. De fet cap de nosaltres hauríem nascut sense l'ajuda dels virus. En aquesta línia, és possible tractar el càncer infantil amb virus? El Dr Ángel Montero Carcaboso (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ens explicarà l'apassionant camí recorregut a l'hospital Sant Joan de Déu, de la mà de grans experts en viroterapia de la companyia biotecnològica VCN Biosciences, fins fer possible un nou tractament experimental del retinoblastoma, el càncer de la retina. La sessió estarà moderada per Robert Castelo (UPF).

L'activitat és la tercera sessió del cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s’està investigant en salut i biomedicina”, organitzat pel DCEXS-UPF amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)-Ministeri de Ciència i Innovació.

Si vols compartir les teves preguntes relacionades amb el tema abans de l'esdeveniment les pots enviar a [email protected] i els ponents les respondran a la sessió.

Inscriu-te a l’enllaç per assistir presencialment a l’acte o aquí per seguir la retransmissió en streaming.

Un cicle per crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat

La pandèmia de covid-19 ha mostrat, en directe i com mai abans, la importància d'una recerca científica robusta, intensa i d'excel·lència. Bona part de la societat s'ha interessat aquests mesos per qüestions que abans li semblaven alienes: què és un virus, com arriben els virus a les cèl·lules humanes, què és un assaig clínic, com funciona una vacuna o per què és important administrar-la al conjunt de la població. No seria millor estar al corrent de qüestions tan importants de manera habitual, sense haver d'esperar a una altra pandèmia?

El Cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s'està investigant en salut i biomedicina” s'ha dissenyat precisament per a crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat. Consisteix en nou sessions distribuïdes al llarg del curs, una cada mes.

• Què? “Los virus, ¿también amigos?”.

• Quan? Dijous 2 de desembre a les 18 h.

• On? Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o en directe en streaming.