Vés enrere La nova era de les vacunes mRNA?

La nova era de les vacunes mRNA?

El 18 de novembre t'esperem presencialment o en línia per a conversar amb experts sobre la tecnologia de les vacunes mRNA, la seva seguretat, la seva aplicació a altres malalties o el procés de desenvolupament d'una de les vacunes contra la COVID-19 al nostre país.

11.11.2021

Dijous 18 de novembre a les 18 h tindrà lloc l'activitat divulgativa “La nova era de les vacunes mRNA?”. És oberta al públic general i gratuïta, però es requereix inscripció prèvia. Es podrà assistir presencialment a l'acte a la Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o seguir-la en directe en streaming.

Els ponents Marta Sisteré (UPF), Robert Güerri (Hospital del Mar) i Montserrat Plana (IDIBAPS) dialogaran sobre la tecnologia de les vacunes mRNA, la seva seguretat, la seva aplicació a altres malalties, o el procés de desenvolupament d’una de les vacunes contra la COVID-19 al nostre país. La sessió estarà moderada per Robert Castelo (UPF).

L'activitat és la segona sessió del cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s’està investigant en salut i biomedicina”, organitzat pel DCEXS amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)-Ministeri de Ciència i Innovació.

Si vols compartir les teves preguntes relacionades amb el tema abans de l'esdeveniment les pots enviar a [email protected] i els ponents les respondran a la sessió.

Inscriu-te a l’enllaç per assistir presencialment a l’acte o aquí per seguir la retransmissió en streaming.

Un cicle per crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat

La pandèmia de covid-19 ha mostrat, en directe i com mai abans, la importància d'una recerca científica robusta, intensa i d'excel·lència. Bona part de la societat s'ha interessat aquests mesos per qüestions que abans li semblaven alienes: què és un virus, com arriben els virus a les cèl·lules humanes, què és un assaig clínic, com funciona una vacuna o per què és important administrar-la al conjunt de la població. No seria millor estar al corrent de qüestions tan importants de manera habitual, sense haver d'esperar a una altra pandèmia?

Consisteix en nou sessions distribuïdes al llarg del curs, una cada mes. Les dues primeres estan relacionades amb la pandèmia i les posteriors tractaran temes diversos com les aplicacions positives dels virus, les malalties genètiques o la neurociència.

El Cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s'està investigant en salut i biomedicina” s'ha dissenyat precisament per a crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat. Consistirà en nou sessions distribuïdes al llarg del curs, una cada mes. Les dues primeres estaran relacionades amb la pandèmia i les posteriors tractaran temes diversos com les aplicacions positives dels virus, les malalties genètiques o la neurociència.

• Què? “La nova era de les vacunes mRNA?”.
  • Quan? Dijous 18 de novembre a les 18 h.
  • On? Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o en directe en streaming.