Vés enrere “La Facultat al Barri” obre de nou les aules als no universitaris

“La Facultat al Barri” obre de nou les aules als no universitaris

La iniciativa permetrà l’accés lliure a les classes dels graus que s’imparteixen a la Facultat de Ciències de la Salut a persones de fora de la comunitat universitària. Les sessions seran de les carreres de Medicina, Biologia Humana i Enginyeria Biomèdica i cal reservar plaça.

21.10.2022

La Universitat Pompeu Fabra ha engegat un any més al Campus del Mar la proposta “La Facultat al Barri”, per a persones de fora de la universitat  interessades a assistir a les seves classes magistrals. Al llarg dels tres trimestres es programaran sessions amb continguts assequibles per a tothom sobre diverses temàtiques, entre les quals hi haurà temaris de psicologia, bioètica, enginyeria biomèdica o  fisiologia general.

“La Facultat al Barri” va sorgir el 2016 amb el propòsit de reforçar els llaços amb els veïns de la ciutat i encoratjar la interacció del món universitari amb el seu entorn. Amb aquesta iniciativa, en diversos anys la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida ha pogut apropar  a públics neòfits, classes magistrals centrades en la fisiologia de la visió, el sistema nerviós, l'evolució humana o la biologia sintètica. Pel present trimestre ja hi han anunciades les dues primeres sessions del curs: “Com podem dissenyar i crear nous organismes vius" prevista pel 26 d’octubre de 12.00 a 13.00 hores amb el professor Javier Macía  i “Malalties Infeccioses, Virus” l’11 de novembre d’11.00 a 13.00 hores amb la professora Berta Alsina.

“La iniciativa ofereix classes universitàries a qualsevol persona de la societat, brindant l’oportunitat de mostrar terrenys potser desconeguts per a futurs estudiants universitaris; és una forma d’obrir un món nou a un estudiant de secundària, que mai s’hauria plantejat estudiar alguna cosa com l'enginyeria biomèdica o la bioinformàtica, simplement per desconeixement”

Macía, un dels docents participants també en edicions anteriors, aplaudeix el programa ja que, “ofereix classes universitàries a qualsevol persona de la societat, brindant l’oportunitat de mostrar terrenys potser desconeguts per a futurs estudiants universitaris”; també afegeix que "és una forma d’obrir un món nou a un estudiant de secundària, que mai s’hauria plantejat estudiar alguna cosa com l'enginyeria biomèdica o la bioinformàtica, simplement per desconeixement”. La resta de les sessions del segon i tercer trimestre s’aniran anunciant a mesura que avanci el curs.

Les classes estaran obertes a qualsevol interessat i l'únic requisit és tenir més de setze anys. Les persones atretes per la proposta podran rebre més informació enviant un correu electrònic a biomed.comunicació@upf.edu, indicant nom i cognoms, data de naixement, telèfon de contacte i correu electrònic (opcional). En el cas que la demanda sigui superior a les places ofertes, aquestes s’assignaran per estricte ordre de petició.

03. Salut i benestar
04. Educació de qualitat