La Jornada Batxibac reuneix uns 200 alumnes al campus del Poblenou

La Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge ha acollit una jornada de formació amb 14 centres del programa mixt català i francès, en què col·labora la UPF.

24.01.2024

La Universitat Pompeu Fabra ha acollit aquest dimecres una nova edició —la vuitena— de la Jornada Batxibac, a l’auditori del campus del Poblenou. Es tracta d’una sessió formativa per a estudiants i professors de la modalitat mixta del batxillerat català-francès, el Batxibac, impulsada per la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat i coorganitzada amb el Lycée français de Barcelona i l’Institut Français de Barcelona, amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat.

En aquesta edició, hi han participat uns 200 estudiants de fins a 14 centres d’educació superior que imparteixen la doble titulació batxiller-baccalauréat a Catalunya, així com membres del professorat d’aquests instituts.

L’acte ha comptat amb la participació de d’Hélène Rufat, en representació del vicerectorat d’Internacionalització de la UPF, així com d’Olivier Ramadour, cònsul general de França a Barcelona, de Jean Bastianelli, director del Liceu Francès, i de Vicenç Llorca, en representació Departament d’Educació. Els representants institucionals han remarcat la importància del programa i de la col·laboració de la Universitat en la seva organització i han recordat a l'alumnat la singularitat del programa que els permet l’aprenentatge del francès i tenir un currículum mixt francès-català.

Els representants institucionals han remarcat la importància del programa i de la col·laboració de la Universitat en la seva organització.

Per la seva banda, Marta Marfany, vicedegana d'ordenació acadèmica de la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge, ha destacat la consolidació de la Jornada Batxibac. També ha recordat altres iniciatives que la universitat impulsa amb la comunitat educativa francòfona a Catalunya, com el Concurs de traducció, que premia treballs en aquest àmbit d’estudiants d’ESO i Batxillerat.

La jornada ha tingut tres sessions formatives. En primer lloc, Clara Manubens, professora del Liceu Francès de Barcelona ha pronunciat la sessió “Història de les dones a principis del segle XX: El paper de les dones a la Primera Guerra Mundial, quins efectes va tenir en la seva emancipació?”. Per la seva banda, Guilhem Naro, professor de la Facultat, ha impartit una conferència sobre l'ús dels temps verbals en les biografies, i finalment, Laure Juanchich, agregada de cooperació per al francès de l’Ambaixada de França i Sammy Beauvillain, membre de Campus France, han aprofundit sobre les possibilitats que tenen els estudiants que volen fer la seva formació superior a França.

Clara Manubens ha pronunciat la sessió “Història de les dones a principis del segle XX: El paper de les dones a la Primera Guerra Mundial, quins efectes va tenir en la seva emancipació?”

El disseny del Batxibac

La Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF juga un paper fonamental en el disseny i organització del Batxibac a Catalunya, ja que col·labora amb aquesta finalitat amb el Departament d’Educació de la Generalitat, l’Associació de Professors de Francès a Catalunya i l'Institut Francès de Barcelona.

Ara com ara, hi ha uns 1.700 estudiants que fan el Batxibac a Catalunya, un programa implementat a 70 centres i amb més de 170 professors. En aquest sentit, tant Ramadour com Llorca han coincidit a remarcat l’abast del programa i les possibilitats que ofereix als alumnes: “França és el país que més empreses té a Catalunya, i aprendre noves llengües i noves cultures reforça la identitat europea”, ha remarcat Ramadour.

04. Educació de qualitat

Per a més informació