L’edifici, construït el 1926, va ser la seu de l’antic Fòrum Vergés, centre cultural de referència a la ciutat, que pertanyia a la Companyia de Jesús. L’any 1987 el van vendre a una societat formada per les vídues dels agents de canvi i borsa. Tres anys més tard, després de no reeixir els plans de convertir l’edifici en la seu de la Borsa de Barcelona o en un hotel de quatre estrelles, la Generalitat el va comprar. Finalment, l’any 1990, la UPF en va assumir la titularitat.

Rehabilitació

La rehabilitació per a usos universitaris data de 1990. El 8 d’octubre d’aquest any, 316 estudiants de Dret i de Ciències Econòmiques i Empresarials engeguen el primer curs de la UPF a les aules de l’edifici Balmes. L’any 1992 es van realitzar les obres d’ampliació de l’edifici, que des de l’any 1997 al 2015 va acollir l’Institut d’Educació Contínua (IDEC). Actualment hi allotja la UPF Barcelona School of Management.

L’arquitecte de l’edifici va ser Enric Sagnier. Els arquitectes de la rehabilitació i de l’obra nova, Jaume Llobet i Josep Benedito. La superfície edificada és de 1.548 m2, amb una superfície ocupada de 1.548 mi una superfície construïda i rehabilitada de 12.229 m2.