Vés enrere El màster en Gestió de la Immigració es troben entre els millors d’Espanya

El màster en Gestió de la Immigració es troben entre els millors d’Espanya

Cinc màsters impartits per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i dos per la Barcelona School of Management (UPF-BSM) han estat inclosos en el rànquing “250 máster”, que publica anualment el diari El Mundo.

El màster en Gestió de la Immigració (especialitat “Família i integració” de l’àmbit de Ciències Socials), està entre els tres programes que ocupen la cinquena posició del rànquing de 250 màsters.

16.06.2016

Aquesta llista, que inclou programes de postgrau i una guia d’MBA, té com a objectiu donar a conèixer els títols més demandats, les sortides professionals i les universitats i escoles de negoci més prestigioses dins de l’àmbit de l’ensenyament superior a Espanya.

Per a la seva elaboració, el mitjà ha analitzat un miler de programes de postgrau pertanyents a 50 especialitats, de les quals s'han escollit les cinc millors institucions de l'Estat espanyol on s'imparteixen, xifra que suma un total de 250 màsters.

Per portar a terme aquesta classificació, s’ha comptat amb la col·laboració de prop de 750 expertsprofessors, estudiants, antics alumnes i empreses col·laboradores, que han fet la seva tasca analítica a partir d’un total de 25 criteris.

Els màsters de la Pompeu Fabra i de l’UPF-BSM inclosos en el rànquing

Entre els programes seleccionats, i mantenint els resultats de l’any passat, destaquen les segones posicions que ocupen el màster universitari en Polítiques Públiques i Socials (UPF-BSM, amb la col.laboració de la Universitat Johns Hopkins), dins de l'especialitat de Ciència Política i de l'Administració, i el màster en Salut Pública, impartit conjuntament entre la UPF i la UAB.

Aquest darrer programa, que en el rànquing es troba dins de l'especialitat de Salut Pública i Urgències de l'àmbit de la Salut, ocupa el primer lloc si ens cenyim estrictament als màsters de l'àrea de Salut Pública.

En la quarta posició, i en l’especialitat de Biotecnologia, trobem el màster en Bioinformàtica per a les Ciències de la Salut (UPF-UB), que en la passada edició del rànquing ocupava la cinquena posició; i el màster en Indústria Farmacèutica i Biotecnològica (que l’any passat no apareixia), dins l’especialitat de Farmàcia de l’àmbit de Salut.

Finalment, els tres programes que ocupen la cinquena posició, i que en la passada edició no constaven, són el màster en Recerca Biomèdica, situat en l'especialitat “Biociències” de l’apartat de Ciència i Tecnologia; el màster en Gestió de la Immigració(especialitat “Família i integració” de l’àmbit de Ciències Socials) i el màster en Direcció i Gestió de l’Esport (UPF-BSM), dins del grup de màsters especialitzats de l'àmbit d'Empresa.

Criteris que s'han tingut en compte

Per portar a terme aquest rànquing, s'han tingut en compte 25 criteris, repartits en cinc apartats: Demanda de màster, Recursos humans, Pla d'estudis, Resultats i Mitjans materials.

En l'apartat de Demanda del màster, s'han considerat factors com ara les places ofertes i sol·licitades, la demanda, les entitats col·laboradores, la relació qualitat/preu o els criteris de selecció de l'alumnat.

En Recursos humans, s'han valorat el nombre i prestigi del professorat, la innovació de la qualitat docent i metodologia, l'atenció tutorial o els estudiants estrangers matriculats. Quant al Pla d'estudis, s'han tingut en compte el programa acadèmic, el percentatge de teoria i pràctica, els crèdits pràctics en empreses o les pràctiques.

En el bloc de Resultats, s'ha contemplat la taxa d'abandonament i d'èxit, l'avaluació dels estudiants, les mencions rebudes, l'índex d'inserció laboral dels estudiants, les empreses que contracten major nombre d'estudiants i el funcionament de la borsa de treball. Finalment, en l'apartat de Mitjans materials, s'ha valorat l'ús de noves tecnologies i l'existència de laboratoris i espais especialitzats.