Vés enrere El Campus Júnior 2022, una bona opció per descobrir la UPF des de dins

El Campus Júnior 2022, una bona opció per descobrir la UPF des de dins

Els 21 cursos d’estiu de tots els àmbits de coneixement i recerca de la Universitat estan adreçats a estudiants de tercer i quart d’ESO i de primer de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà, i es duran a terme entre els mesos de juny i juliol.
23.03.2022

La Universitat Pompeu Fabra celebra per desè any consecutiu el Campus Júnior, un programa de cursos d’estiu amb l’objectiu d’ajudar els joves a decidir què volen estudiar en un futur i donar-los la possibilitat de conèixer l’entorn universitari de prop. Les inscripcions ja s’han obert per als estudiants de tercer i quart d’educació secundària obligatòria (ESO) i primer de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà (CFGM).

Amb aquesta nova edició, la Universitat reforça “el seu compromís com a universitat pública en obrir les portes a la societat, més enllà dels estudiants universitaris”, com explica Pilar Medina, comissionada del projecte EDvolució. En aquest marc, explica, l’aposta de la Universitat “per la innovació docent i la formació transversal permet generar continguts rigorosos a la vegada que accessibles per a diferents tipus de públic”.

Medina afegeix que el Campus Júnior és una “responsabilitat més” d’una universitat pública, i s’emmarca dins els programes transversals de la UPF per tal de donar un “ensenyament rigorós, de qualitat i pràctic a diferents públics”.

21 cursos oferts per les diferents facultats

Aquest any, el Campus Júnior comptarà amb un total de 21 cursos vinculats a diversos àmbits de coneixement i recerca de la Universitat: ciències de la salut i de la vida, ciències polítiques i socials, comunicació, dret, economia i empresa, enginyeries, humanitats, i traducció i ciències del llenguatge.

En aquest sentit, Medina agraeix el compromís que demostren les diferents facultats de la Universitat en aportar continguts acadèmics i docents i donar l’oportunitat als estudiants de secundària, batxillerat i cicles de grau mitjà d’obtenir un tast “acadèmicament rigorós i adaptat del que representaria cursar uns estudis concrets”.

Els cursos es faran als tres campus de la Universitat durant l’última setmana de juny i les tres primeres de juliol. Tindran una durada d’una setmana, de dilluns a divendres, i es realitzaran en horari de matí, de 9.30 a 14.00 hores. Els mateixos professors i investigadors de la UPF seran els encarregats d’impartir-los.

Els cursos combinaran continguts teòrics i exercicis pràctics i lúdics, on es donarà als futurs estudiants universitaris la possibilitat d’entrar amb contacte amb els diversos equipaments que ofereix la Universitat, com els laboratoris i estudis de gravació on els participants desenvoluparan més endavant la seva carrera professional.

Inscripcions i un programa de beques

Les inscripcions estan obertes fins a una setmana abans de l’inici de cada curs, o bé fins que s’acabin les places, limitades a 25 estudiants per cada curs. Les places s'assignen per ordre d’inscripció.

Per tal d’evitar que cap estudiant amb ganes i aptituds per als estudis universitaris es quedi sense l’oportunitat de gaudir d’aquesta experiència per raons econòmiques, la UPF ofereix una vintena de places gratuïtes (exclosos els cursos d’idiomes). Aquestes beques les hauran de sol·licitar les escoles i els instituts amb una llista prioritzada d'un màxim de dos estudiants, amb indicació del curs del Campus Júnior que volen cursar.

Quatre nous cursos en diversos àmbits

Enguany, el Campus Júnior ofereix quatre nous cursos en diferents àmbits de coneixement:traducció i idiomes, comunicació i enginyeries. En l’àmbit de la traducció, s’estrena el curs Traduir per a la Pantalla: Sèries, Pel·lícules i Videojocs, que introduirà als estudiants en la pràctica de la traducció audiovisual, amb un conjunt de recursos de documentació per a la traducció.

Enguany, el Campus Júnior ofereix quatre nous cursos en quatre àmbits, la traducció, la comunicació, les enginyeries i les llengües.

Pel que fa a la comunicació, el curs Som Periodistes! Immersió Pràctica a la Professió i als Mitjans de Comunicació, oferirà l’oportunitat d’endinsar-se en el món de la informació durant una setmana, amb conceptes teòrics bàsics i utilització d’eines per a la pràctica periodística a través de les instal·lació que ofereix la Facultat de Comunicació.

En les enginyeries, el Campus Júnior 2022 oferirà el nou curs Decideix, Soluciona i Optimitza! Una introducció a la Intel·ligència Artificial, on els estudiants es trobaran amb una introducció sobre tècniques d’intel·ligència artificial (IA)  i es respondran preguntes al voltant de la seva la utilitat, limitacions i diferents maneres per poder millorar les solucions i trobar-ne d’òptimes, amb una complexitat que s’anirà incrementant gradualment.

Per últim, el curs Parles la Llengua dels Teus Pares? Transmissió de Llengües al Segle XXI s’estrenarà en l’àmbit de les llengües, on s’aproparà l’estudi científic del llenguatge centrant-se en la transmissió de les llengües en contextos bilingües i multilingües, responent qüestions al voltant del contacte entre llengües, la barreja, la transmissió generacional, l’aprenentatge, entre d’altres.

04. Educació de qualitat

Per a més informació