El Gabinet Lingüístic (GL) de la UPF és el servei lingüístic de la Universitat Pompeu Fabra. A més, s’encarrega del programa del Voluntariat Lingüístic (VL), que fomenta la internacionalització dels estudiants catalans i la immersió en la llengua i cultura catalanes dels estudiants internacionals, per mitjà d’activitats i visites culturals, i de la creació de tàndems lingüístics.

Al seu portal, s’hi poden trobar traductors automàtics entre el català i l’anglès, l’espanyol, el francès, el portuguès, l’occità, l’alemany, el gallec i fins i tot l’esperanto; informació detallada sobre la llengua catalana i Catalunya; testimonis d’estudiants internacionals sobre les raons i els beneficis d’aprendre català; cursos d’idiomes a la UPF i el programa del Voluntariat Lingüístic, amb la informació relativa a les sortides i al programa de parelles lingüístiques. A la web també s’hi pot trobar informació sobre els certificats oficials de català; l’Intercat, que és un conjunt de recursos electrònics per aprendre sobre Catalunya i el català; diaris digitals en català i altres enllaços d’interès.