Vés enrere Presentació de l'edició en català de “La paradoxa del benefici” de Jan Eeckhout

Presentació de l'edició en català de “La paradoxa del benefici” de Jan Eeckhout

Aquesta obra del professor d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, publicada a la plataforma UPF Knowledge, es va presentar recentment en un acte organitzat per la Societat Catalana d’Economia, en el qual va assistir Laia de Nadal, rectora de la Universitat.

30.11.2023

La paradoxa del benefici, l’edició en català d’aquesta obra de Jan Eeckhout, professor d’investigació ICREA del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, publicada dins de la col·lecció Assaig de la plataforma UPF Knowledge, va ser presentada el passat 21 de novembre a la sala Prat de la Riba de l’’Institut d’Estudis Catalans, en un acte coorganitzat per la Societat Catalana d’Economia (SCE) i la UPF.

Dos anys després de la seva publicació en anglès per Princeton University Press (2021), aquesta obra, que narra el creixement de la marea mundial del poder de mercat i de quina manera un grup d’empreses ha obtingut la majoria dels rèdits derivats dels avenços tecnològics, ha aconseguit un ampli ressò mediàtic i s’ha traduït a diverses llengües, la propera de les quals, el coreà.

Laia de Nadal: "La transferència de coneixement en l’àmbit de les ciències socials és també una realitat, com ens mostra aquesta obra"

Laia de Nadal durant la seva intervenció

Laia de Nadal, rectora de la UPF, va intervenir en la part inicial de la trobada, que va comptar amb la presència de Jordi Galí, president de la SCE, catedràtic de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica de la UPF i investigador sènior del CREI.

Una presentació de l’obra a càrrec de Jan Eeckhout, i un debat posterior entre l’autor i Antonio Cabrales, catedràtic d’Economia de la Universitat Carlos III de Madrid, van completar l’acte, que va estar moderat per Dolors Berga, vocal de la SCE i professora de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona.

“Sovint, quan pensem en la transferència de coneixement que fem a la Universitat, pensem en una spin-off que estudia el genoma o en una tecnologia 3D, que són avenços fantàstics, amb una aplicació tangible i directa. Però la transferència de coneixement en l’àmbit de les ciències socials és també una realitat, com ens mostra aquesta obra", va emfasitzar Laia de Nadal en seva intervenció, en què va posar en valor la publicació.

La conversa entre Jan Eeckhout i Antonio Cabrales es va centrar en les conseqüències sobre els salaris i el benestar dels ciutadans que té la concentració empresarial generada per la revolució tecnològica, així com del tipus de regulació necessària per compensar aquests efectes.

La plataforma UPF Knowledge és un portal que té per objectiu la transferència del coneixement que genera la UPF a la societat. D’una banda, crea una infraestructura editorial que impulsa la publicació de monografies en diferents col·leccions relacionades amb la recerca, la docència, l´alta divulgació, l'assaig, la cultura o les publicacions institucionals. De l’altra, és un aparador per divulgar la transmissió del coneixement ja sigui de llibres, articles o investigacions recents, mitjançant breus notes entenedores, podcasts o videos que es fan a la UPF.

10. reducció de les desigualtats

Notícia publicada per: