Vés enrere Els professors Fabian Gaessler, Dmitry Kuvshinov i Alberto Santini, del Departament d’Economia i Empresa de la UPF, reconeguts com a investigadors Ramón y Cajal

Haver seleccionat aquests professors com a investigadors Ramón y Cajal posa de manifest la dedicació del Departament a la recerca pionera i a l’excel·lència acadèmica.

14.03.2024

Fabian Gaessler, Dmitry Kuvshinov, and Alberto Santini have been recognised as Ramón y Cajal researchers

El Departament d’Economia i Empresa de la UPF anuncia amb orgull el nomenament de tres investigadors distingits com a investigadors Ramón y Cajal. Fabian Gaessler, Dmitry Kuvshinov, i Alberto Santini han estat reconeguts per les seves contribucions al camp de l’economia a través del seu treball acadèmic i de recerca, gràcies al qual han millorat encara més la reputació de la UPF com a centre de recerca econòmica innovadora.

El professor Gaessler està especialitzat en economia de la innovació i la gestió estratègica, amb especial èmfasi en els drets de propietat intel·lectual, la producció del coneixement i l’estratègia tecnològica. És doctor en Gestió per la Universitat Ludwig Maximilian de Munic. Ha desenvolupat diverses funcions en aquest camp, com ara investigador sènior a l’Institut Max Planck d’Innovació i Competència, i com a professor interí a la Universitat Tècnica de Munic. El seu treball ha estat reconegut per revistes de prestigi i ha estat distingit amb múltiples premis, d’entre els quals destaquen els que contribueixen a la comprensió de les patents, els processos d’innovació i la gestió estratègica de la tecnologia.

Amb una sòlida formació en macrofinances, preus d’actius i història econòmica, el professor Kuvshinov va doctorar-se en Economia a la Universitat de Bonn. D’entre el seu notable treball destaquen els estudis sobre la capitalització borsària al llarg del temps i l’impacte de les polítiques monetàries en les crisis econòmiques. La seva excel·lència acadèmica és reconeguda amb diverses beques i premis, com la beca ECB Lamfalussy i l’ERC Starting Grant pel seu projecte SAFECRISES. La carrera de Kuvshinov inclou la seva estada al Banc d’Anglaterra, on es va centrar en la regulació financera i la política macroprudencial. La seva experiència docent comprèn l’economia financera i les macrofinances en diverses institucions de prestigi.

Els interessos de recerca del professor Santini se centren en l’optimització combinacional, l’aprenentatge automàtic i la metaheurística. Amb un doctorat en Control Automàtic i Recerca Operacional de la Universitat de Bolonya, el seu treball comprèn un ampli espectre d’aplicacions que tenen com a objectiu resoldre reptes logístics a través de metodologies innovadores i integrar l’aprenentatge automàtic en la investigació operativa per millorar l’eficiència en diversos sectors, com ara el transport i l’agricultura. El nombre de publicacions que té registrades, la seva participació en congressos internacionals i les contribucions a la comunitat acadèmica a través de diferents funcions docents i organitzatives subratllen el seu compromís amb l’àmbit de la recerca operativa i les seves aplicacions pràctiques.

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats espanyol concedeix les beques Ramón y Cajal amb l’objectiu de fomentar la integració tant d’investigadors nacionals com internacionals en carreres exemplars d’institucions de recerca. Aquestes beques faciliten la contractació d’investigadors postdoctorals excepcionals i contribueixen a l’establiment d’oportunitats laborals a llarg termini. Els destinataris d’aquests prestigiosos premis són seleccionats en funció dels seus distingits èxits acadèmics i de recerca, i provenen d’una àmplia gamma de disciplines científiques.

La selecció d’aquests professors com a investigadors Ramón y Cajal posa de manifest, doncs, la contínua dedicació del Departament a la recerca pionera i a l'excel·lència acadèmica.