Vés enrere Un equip d’estudiants de la UPF guanya per primer cop la fase estatal dels CFA Research Challenge d’anàlisi financera

L’equip, format per cinc estudiants dels graus en Economia i en Filosofia, Política i Economia, i tutoritzat per la professora de la UPF i la UPF-BSM Luz Parrondo, es van proclamar vencedors de la final espanyola, celebrada a Madrid el 28 de febrer. En aquesta final, en què també va participar un equip de la UPF-BSM i de tres escoles de negoci i universitats més d’Espanya, van analitzar l’empresa Fluidra, i ara tindran l’ocasió de participar a la final regional, que tindrà lloc els propers 4 i 5 d’abril.

01.03.2024

Un equip format per cinc estudiants de la UPF, pertanyents als graus en Economia i en Filosofia, Política i Economia, s’ha proclamat guanyador de la fase espanyola de la XIX edició dels CFA Research Challenge, una competició global d’estudiants de finances patrocinada pel CFA Institute, l’associació dedicada a l’educació financera professional més gran del món.

L’objectiu d’aquesta competició global és acostar la professió financera a les universitats. I ho vol fer a partir de la promoció de les millors pràctiques entre els estudiants i futurs professionals de la inversió i la gestió d’actius, i sobretot, de la participació en una experiència quasi real que complementi la seva formació i desperti l’interès laboral en aquest àmbit.

Arnau Cuartiella, Ariadna Forcada Brusca i Nicolau Vera Marsal, estudiants del grau en Economia, i Jordi Singla Lee i Alejandra González de Ubieta, estudiants del grau en Filosofia, Política i Economia, tutoritzats per Luz Parrondo, professora associada de finances i comptabilitat del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i directora del Departament de Finances, Comptabilitat i Control de la UPF-BSM, van ser els integrants de l’equip de la Pompeu Fabra, que es va proclamar vencedor de la final espanyola, que va tenir lloc el 28 de febrer al Palacio de la Bolsa de Madrid.

Foto de grup de l'equip de la UPF amb membres del jurat i de l'organització

Enfront, quatre equips més, reconegudes universitats i escoles de negoci d’Espanya, entre els quals un equip de la UPF-BSM, tutoritzat també per Luz Parrondo. La resta dels competidors van ser ESADE, EADA i la Universitat de Navarra. Tots ells havien superat una primera eliminatòria, en què havien participat tretze universitats i escoles de negoci de tot l’Estat.

Els equips participants a la final van haver de fer l’anàlisi financera de Fluidra, una companyia industrial líder mundial del seu sector (piscina i wellness), de la qual els estudiants van haver de destacar els factors principals del seu model de negoci. Durant la competició, van elaborar una proposta d’inversió, una valoració (a través de l’anàlisi de tots els models financers possibles) i atorgar una recomanació de compra o venda.

Els estudiants de la UPF es mostren molt feliços i sorpresos pel triomf, sobretot tenint en compte que són estudiants de grau i que han competit majoritàriament contra escoles de màster. Destaquen la gran quantitat d’hores dedicades a la preparació, dos mesos de treball diari: han hagut de llegir molt, entendre com funciona el negoci i com està estructurada l’empresa. “El nostre objectiu principal ha estat entendre què és Fluidra com a empresa i com es desenvoluparà en el futur, i després, estudiar com reaccionarà el preu de l’acció a tot aquest procés”, afirmen.

El jurat de la final del CFA Challenge, a l’hora d’avaluar els participants, ha tingut en compte diversos factors, com ara elaborar una bona anàlisi financera de l’empresa, la tasca de recerca feta del mercat mundial dins el sector, conèixer la història de l’empresa i els competidors, i que la recomanació d’inversió presentada hagi estat coherent i ben argumentada. També han valorat el repartiment de tasques entre els membres de l’equip, la qualitat de les presentacions o com s’han desenvolupat en el torn de preguntes.

L'equip de la UPF durant la seva participació a la final

L'equip de la UPF participarà a la final regional EMEA de la competició

L’equip de la Universitat Pompeu Fabra defensarà ara la seva anàlisi sobre Fluidra a la final regional EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) dels CFA Research Challenge, que tindrà lloc els propers 4 i 5 d’abril, en representació de CFA Society Spain, i en cas de classificar-se, passarien a la final mundial, que se celebrarà de forma presencial a Varsòvia (Polònia) el proper 13 de maig.

El CFA Research Challenge és una competició global que ofereix a estudiants universitaris i de postgrau l’oportunitat d’aprendre dels líders de la indústria i competir entre ells a l’analitzar i avaluar una empresa cotitzada en borsa. Els equips participants treballen en un informe de recerca sobre una empresa específica assignada, el qual és avaluat per un grup de jutges amb experiència en l’àmbit. Consta de diverses rondes, començant a escala local i regional, i culmina amb una final global.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: