Vés enrere Paula Bustos s'uneix al Departament d'Economia i Empresa com a nova investigadora ICREA

La professora Bustos ha estat escollida per a aquesta prestigiosa posició de recerca per reconèixer-li les seves importants contribucions i investigacions innovadores en els àmbits del comerç internacional i l’economia del desenvolupament.

07.03.2024

Paula Bustos joins the faculty as ICREA researcher professor

El Departament d'Economia i Empresa de la UPF dona la benvinguda a Paula Bustos com a nova incorporació docent. La professora Bustos s'hi incorpora com a professora investigadora distingida ICREA, per enriquir encara més la comunitat universitària amb la seva experiència i agenda de recerca innovadora.

Amb un doctorat en Economia per la Universitat de Harvard i un màster per la Universitat Torcuato di Tella, la professora Bustos ha demostrat acreditadament el seu compromís amb l’estudi i la recerca. Els seus interessos investigadors comprenen diversos àmbits, com ara el comerç internacional, l’economia del desenvolupament i l’organització industrial. És investigadora a la European Economic Association (EEA), al Centre for Economoic Policy Research (CEPR), i a l'Institut d'Economia Política i Governament (IPEG).

Abans d’arribar a la UPF, la professora Bustos va ocupar diferents càrrecs en institucions com el CEMFI, on va exercir com a professora titular permanent; al Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI), on va ser investigadora, i a la Universitat de Princeton, on va rebre la beca Kenen. Al llarg de la seva recerca ha rebut nombrosos reconeixements i premis, com ara el Premi a Jove Economista de la European Economic Association, i diverses beques de recerca d’organitzacions com el European Research Council i el Ministeri de Ciència i Innovació espanyol.

La recerca de la professora Bustos està marcada per la seva innovació i rellevància en qüestions imperioses com la globalització, el canvi climàtic i el treball. Els seus estudis sobre la liberalització del comerç, el rendiment de les empreses i el desenvolupament econòmic s’han publicat en revistes de primer nivell dins de l’entorn acadèmic.

A més, el seu compromís amb la mentoria és evident amb la supervisió que fa d’estudiants de màster i doctorat, molts dels quals han continuat la seva carrera professional amb èxit, tant en el món acadèmic com en el de la recerca. Al costat dels seus èxits acadèmics, la professora Bustos ha contribuït activament a l’àmbit de l’economia mitjançant les seves funcions editorials, les presentacions en conferències i l’organització de diferents seminaris.

Uneix-te a nosaltres per donar la benvinguda a la professora Paula Bustos al Departament d'Economia i Empresa de la UPF. Esperem amb interès les valuoses idees i contribucions que aportarà a la nostra comunitat mentre continuem avançant en els límits del coneixement i la recerca econòmica.