Vés enrere Joan Monràs rep el premi de la Fundació Banc Sabadell per la seva recerca econòmica

El professor d'Economia de la UPF i assessor de recerca del Banc de la Reserva Federal de San Francisco ha estat distingit per la seva recerca innovadora en el camp de la immigració.

05.12.2023

Joan Monràs (on the right) receiving the award from Josep Oliu. PHOTO: Banco Sabadell Foundation

Joan Monràs,  professor del Departament d’Economia i Empresa i assessor de recerca del Banc de la Reserva Federal de San Francisco (EUA), ha rebut el premi de la Fundació Banc Sabadell per la seva innovadora recerca en el camp de la immigració.

El guardó, dotat amb 30.000 euros, es va lliurar durant un acte a la seu del Banc Sabadell d’Oviedo (Astúries), el 4 d’octubre. El premi va ser presentat per Josep Oliu, president del Banc Sabadell.

"És un privilegi haver obtingut aquest premi i estic particularment il·lusionat de seguir els passos dels anterior guardonats, molt dels quals han estat economistes de referència per a la meva pròpia recerca i manera d’entendre l’economia”, va dir el professor Monràs.

El jurat de la 22a. edició del premi –format per economistes prestigiosos– estava presidit per Teresa García-Milà, acompanyada per Javier Andrés, Antonio Cabrales, Natalia Fabra, Nagore Iriberri, Núria Mas, Diego Puga i Marta Reynal-Querol.

En la seva intervenció, el Sr. Oliu va destacar les aportacions innovadores del professor Monràs, les quals “mostren que els efectes de la immigració depenen no només de la interacció dels immigrants sinó també dels residents establerts en el mercat laboral, els mercats d’habitatge, el consum local i la seva xarxa de contribucions fiscals”.

La Fundació Banc Sabadell atorga el premi com a reconeixement als investigadors espanyols que destaquen en els camps econòmic, empresarial i social, i que contribueixen a l’anàlisi i la formulació d’alternatives que promouen el benestar social.

La recerca del professor Monràs està basada en els camps de l’economia laboral, l’economia urbana i el mercat internacional, enfocats cap a la comprensió de la mobilitat laboral i geogràfica i com contribueix a l’equilibri espacial. En els articles que ha publicat en diverses revistes internacionals, hi analitza els efectes de la immigració al mercat laboral i com l’economia local s’ajusta als impactes econòmics i als canvis polítics. El professor Monràs es va doctorar en Economia per la Universitat de Columbia l’any 2014. També té un màster en Economia de la UPF i un màster en Relacions Internacionals de la London School of Economics (LSE).

Forma part del Departament d’Economia i Empresa des de l’any 2018; és membre del Centre per a la Recerca en Economia Internacional (CREI), i també professor afiliat a la Barcelona School of Economics (BSE). El professor Monràs té actualment una excedència a la UPF per tal d’exercir la seva feina com a Research Advisor al Banc de la Reserva Federal de San Francisco.

Ha rebut diversos premis i beques, tals com la beca Ramón y Cajal, la beca de la Fundació Ramon Areces, la de Recerca de l’Institut Upjohn a l’inici de carrera, el premi a Jove Economista Laboral de l’Associació Europea d’Economistes Laborals (EALE), i el premi a l’excel·lència i referència de la Revista d’Estudis Econòmics.