Vés enrere El futur de l'economia xinesa centra el treball guanyador del Premi d'Economia i Empresa

Àlex Pont Grau, estudiant de Casa del Roure de Barcelona, amb el treball "The Future of China: Soft Landing or a new Economic World Crisis" ha obtingut el primer premi d'aquesta convocatòria, a la qual enguany s'han presentat 54 obres.
09.05.2014

Àlex Pont Grau, estudiant del centre educatiu Casa del Roure de Barcelona, és el guanyador de la 8a. edició del Premi d'Economia i Empresa de la UPF, amb el treball " The Future of China: Soft Landing or a new Economic World Crisis", que tracta sobre les conseqüències que tindrà, per a la resta del món, la desacceleració del creixement de l'economia xinesa.

54 treballs (nou més que l'edició anterior) s'han presentat enguany a aquest premi, convocat per la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat, amb la col·laboració d'Agrolimen, S.A i Editorial Planeta, i adreçat a estudiants de centres d'ensenyament secundari públics, privats o concertats de Catalunya.

Els premi, que té el propòsit d' incentivar l'estudi en aquest àmbit en sentit ampli, està dotat amb l'import de la matrícula de primer curs d'un dels graus de la Facultat (fins a un màxim de 1.500€), un títol acreditatiu i un conjunt de llibres, i es lliurarà el proper mes d'octubre durant l'acte inaugural del curs 2014-2015 de la Facultat.

Una predicció sobre la desacceleració de l'economia xinesa

El treball guanyador, partint de la important interdependència que existeix entre l'economia dels països desenvolupats i l'economia xinesa, i de la impossibilitat de mantenir a llarg termini les altes taxes de creixement de les quals actualment gaudeix el gegant asiàtic, es planteja la pregunta de si la desacceleració serà o no dràstica, o si generarà una altra important crisi. L'autor analitza els fonaments del creixement de l'economia xinesa i prediu que la desacceleració no serà brusca, i que es podrà evitar una crisi sistèmica.

El jurat, format pels professors de la Facultat Juanjo Ganuza, Ester Oliveras i Ramon Villanova, va decidir atorgar el primer premi a Àlex Pont per "L''interès científic de la pregunta plantejada i pel rigor intel·lectual amb què l'autor l'aborda". A més, el jurat valora "la capacitat de l'autor d'extreure les seves pròpies conclusions i la humilitat de reconèixer que li falta un marc teòric per poder aprofundir en els resultats".

D'altra banda, el jurat, que en la seva acta destaca la gran qualitat dels treballs presentats, va atorgar dues mencions honorifiques als treballs següents: "Emprenedoria pràctica: una idea de negoci", escrit per Laura Bastons Compta, de l'IES Garrotxa (Olot), del qual valora la capacitat d'iniciativa en proposar la creació d'una nova empresa recollint dades rellevants d'una manera molt completa; i "ZARA, un món entre teixits", obra de Mireia Oliva Bosch, del Col·legi Diocesà Sagrada Família de Barcelona, en reconeixement a la presentació, qualitat de redacció i originalitat en l'anàlisi d'una empresa ja existent i que ha estat subjecte a nombrosos estudis previs.