Vés enrere Rosa Estopà, nova directora de la càtedra Pompeu Fabra

Rosa Estopà, nova directora de la càtedra Pompeu Fabra

La professora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i investigadora de l’Institut de Lingüística Aplicada de la UPF substitueix en el càrrec a M. Teresa Cabré, que ocupava aquest lloc des del 2014, any de creació de la càtedra.

16.03.2022

Rosa Estopà Bagot, professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i investigadora de l’Institut de Lingüística Aplicada (IULA) de la UPF, és la nova directora de la càtedra Pompeu Fabra, que té per objectiu fer més explícit el compromís de la UPF amb la catalanitat i donar visibilitat a les activitats sobre promoció de la llengua i cultura catalanes que es duen a terme a la Universitat.

La professora Rosa Estopà substitueix en el càrrec a M. Teresa Cabré, catedràtica emèrita de la UPF i actual presidenta de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), que ha estat al capdavant de la càtedra des del 2014, any de la seva creació, sota el mandat del rector Jaume Casals i amb el suport del Consell Social de la UPF.

Rosa Estopà: "La càtedra Pompeu Fabra continuarà amb la promoció d’accions en favor de l'ús i la qualitat de la llengua catalana a la UPF"

Després de reconèixer especialment tota la tasca feta per M. Teresa Cabré, Rosa Estopà afirma que “La càtedra Pompeu Fabra continuarà amb la promoció d’accions en favor de l'ús i la qualitat de la llengua catalana a la UPF, i amb la participació en projectes col·lectius amb altres universitats i institucions que tenen la llengua i la cultura catalanes entre les seves prioritats, tot això en el context d'una societat alhora local i global, catalana i multilingüe”.

Un dels principals objectius que es marca és treballar conjuntament amb el Pla d’Actuacions 2022-2023 en relació amb l’ús de la llengua catalana a la UPF, impulsat per Mireia Trenchs, comissionada de Política Lingüística de la UPF, que va liderar l’Equip de Resposta Ràpida (ERR) sobre les llengües de la docència a la Universitat.

Experta en els camps de la terminologia, la neologia i la lexicografia

Rosa Estopà Bagot (Santa Susanna, Maresme, 1969) és professora titular (des del 2009) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, on ja des de 1994, imparteix docència en terminologia, lèxic, neologia, lingüística aplicada, llengua catalana i comunicació mèdica.

És investigadora de l'Institut de Lingüística Aplicada (IULA), on forma part del grup de recerca IULATERM. Participa en l'Observatori de Neologia (OBNEO) des de 1992 i és la coordinadora del màster Online en Terminologia  i del blog Martes neológico

Experta en logopèdia i regularment vinculada a activitats de formació en aquest camp, un dels seus darrers projectes ha estat la creació del Primer diccionari de medicina il·lustrat per a nens, del qual s’acaba de publicar una nova versió en castellà peninsular, en el marc del projecte Jugant a definir la ciència.

Treballar en favor de la llengua i la cultura catalanes des de diversos àmbits

La càtedra Pompeu Fabra, que compta amb el patrocini de l’IEC i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, treballa en quatre àmbits diferents: la promoció del coneixement i l'ús de la llengua en la docència i per part dels estudiants; la producció de recursos de suport a l'aprenentatge i la millora de la qualitat lingüística; la dinamització de la promoció de l'ús del català, i l'extensió cultural.

Algunes de les principals activitats que organitza o en les quals col·labora, i projectes que ha portat a terme són la Jornada de la Càtedra Pompeu Fabra, que ja ha celebrat set edicions; cursos de català a través d’Idiomes UPF; el MOOC Conèixer Catalunya, la Ruta Pompeu Fabra, el Portal Pompeu Fabra, el còmic Pompeu Fabra o l’estudi (actualment en curs) “Els discursos mediàtics sobre multilingüisme a Catalunya. Proposta d’anàlisi”, finançat per la càtedra.

17. Aliança pels objectius

Notícia publicada per: