Vés enrere "Mareas ocultas", obra guanyadora de la secció universitària DOC-U del festival DocsBarcelona

Un curtmetratge dirigit per Mònica Cambra, estudiant del grau en Comunicació Audiovisual i realitzat amb els alumnes Alex Ilici, Lina Biarnés i Albert Grinyó.

09.06.2020

El documental Mareas ocultas, gravat a la barca d'arrossegament Catalí Segon del patró Bernat Margalef, ha guanyat el premi DOC-U de DocsBarcelona 2020. Es tracta d'un curtmetratge que posa el focus en la feina dels pescadors per combatre la contaminació marina. El film ha estat dirigit per Mònica Cambra, estudiant del grau en Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació de la UPF i realitzat amb els alumnes Alex Ilici, Lina Biarnés i Albert Grinyó.

Mònica Cambra, nascuda a Cambrils (Tarragona), explica que la realitat va superar les expectatives que tenien abans de registrar la producció. Aquesta jove directora, fins al moment, ha participat en la creació de diversos projectes audiovisuals vinculats al món de la ficció i no-ficció. En l'últim any ha participat com a coguionista en el nou llargmetratge de la productora Mr. Miyagi Films i actualment està desenvolupant el llargmetratge de ficció Un sol radiant.

Un homenatge a la mar en clau mediambiental

El mar ha estat des de sempre un espai en el qual molts pescadors han trobat la bellesa, la calma i la llibertat. Ara, però, les jornades d'alguns pescadors es veuen pertorbades per fenòmens que abans no coneixien: la contaminació marina i les seves nefastes conseqüències en la pesca diària.

L'obra premiada Mareas ocultas (2019, 10 minuts) és un homenatge a la mar i la mirada sincera d'una barca de pescadors que lluita per combatre la contaminació marina i tornar la bellesa a les aigües que l'envolten. En només deu minuts, el documental mostra a l'espectador totes les escombraries que diàriament els pescadors recullen durant un dia de pesca i com es classifica a bord de l'embarcació per reciclar-les al port.

El documental, guardonat amb el Premi DOC-U i dotat amb 1.000 euros en lloguer de material de rodatge, s'ha pogut veure entre el 20 i el 31 de maig a la plataforma Filmin. Amb anterioritat, va passar per altres festivals internacionals com ara el REC de Tarragona o el de Cinema de Menorca.

Obra de referència:

Notícia publicada per: