Vés enrere Convocatòria ARSENAL-ENTER juliol 2023

Convocatòria ARSENAL-ENTER juliol 2023

21.07.2023

RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA JULIOL 2022-2023 ARSENAL-ENTER

S'han presentat 14 propostes i els projectes seleccionats per a la convocatòria ARSENAL-ENTER juliol del curs 2022-2023 són els següents:

• ESCAMAS
  • FEMME FUTURA
  • LIMINAL
  • MADRE B
  • PLATÓ 3

La coordinació d'ENTER es posarà properament en contacte amb els equips d'aquests projectes.

CONVOCATÒRIA JULIOL 2023

ENTER, la plataforma d'ARSENAL, ecosistema vinculat a l'àrea de transferència de coneixement del Departament de Comunicació de la UPF, té com a objectiu l’acompanyament de projectes audiovisuals i interactius del seu alumnat més enllà de la seva etapa acadèmica. És una eina per potenciar el diàleg entre universitat, indústria i agents socials i facilitar la transferència de coneixement.

ENTER intervé aquestes obres en qualsevol punt del seu procés de producció d’una manera personalitzada atenent a les seves particularitats, temporalitats i necessitats. La seva missió és facilitar aquelles condicions materials i recursos imprescindibles per a la seva professionalització. ENTER acompanya els projectes, i als seus membres i grups, fins que les obres que desenvolupen s'insereixen en la indústria audiovisual o el sector creatiu i arriben als seus públics.

Aquesta convocatòria s’emmarca dintre del conveni de col·laboració ARSENAL UPF amb DAMA, l’entitat espanyola especialitzada en la gestió col·lectiva de drets d'obres audiovisuals (Veure Apartat Marc de la convocatòria).

S’adreça a projectes de cinema i televisió (ficció, documental, film assaig, cinema exposat, nous formats televisius, etc) i aprojectes multimèdia i interactius (videojocs, AR, VR, instal·lacions audiovisuals, projectes en suport web o App, projectes audiovisuals que utilitzin models d’IA, etc.).

En funció de les necessitats de cada projecte, les accions d’ENTER aniran orientades a:

• Mentories específiques segons les necessitats del projecte.
  • Accés a instal·lacions i equipaments tècnics.
  • Suport per desenvolupar una acció estratègica per a la continuïtat del projecte.
  • Suport tecnològic (p.e en programació).
  • Trobades amb actors del sector professional.
  • Difusió i divulgació dels projectes.
  • Assessorament en presentació dels projectes a festivals i laboratoris.
  • Cerca dels canals per a l’obtenció d’ajuts.

La convocatòria està oberta a treballs d’Alumni de grau, màster i doctorat, excepte aquells que estiguin actualment en el programa En Residència.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

● Per correu electrònic a [email protected]
● Termini: 1 de setembre de 2023.

PROJECTE

Storyline de 2 línies.
Sinopsi (200 paraules).
Presentació del projecte: referents narratius i estètics,
intencions, públic a qui va dirigit, contextualització dins del
panorama audiovisual català (400 paraules).
Memòria de producció del projecte: ideació, canvis realitzats
durant el procés i estat actual (400 paraules).

Pla de treball: (400 paraules)

• Estat de producció (en quina fase està el projecte).
  • Accions a realitzar.
  • Calendari
  • Previsió d’outputs i de plataformes d’exhibició.

Resposta a les següents preguntes:

• Quin és el principal repte amb què es troba actualment el projecte?
  • Què espereu d’ENTER?

Breu biografia de les persones sol·licitants, incloent telèfon i correu electrònic (diferent al correu electrònic d’estudiant)
(100 paraules per persona).
Link a documentació audiovisual del projecte.

SELECCIÓ

La comissió de selecció està formada per l’equip de la Direcció del Grau en Comunicació Audiovisual i la project manager d’ARSENAL.

CRITERIS DE SELECCIÓ

● Qualitat, innovació i viabilitat del projecte presentat i de la memòria. (30%)
● Adequació del pla de treball. (20%)
● Concreció de les necessitats i de les accions a realitzar a ENTER. (20%)
● Potencial de transferència a la societat. (15%)
● Perfil i adequació de l’equip i compromís de continuïtat.
(15%)

RESOLUCIÓ

Data de la resolució: 10 de setembre de 2023.
Es publicarà al web del Departament de Comunicació.

MARC DE LA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria s’emmarca en el conveni de col·laboració d’ARSENAL UPF amb DAMA. Amb més de 20 anys d'experiència, DAMA és l'única entitat espanyola especialitzada en la gestió col·lectiva de drets d'obres audiovisuals, i s'ha convertit en la referència del sector gràcies a la seva transparència en la recaptació i el repartiment. A més, treballa per promoure i defensar la creació audiovisual a través de diferents programes assistencials i de formació. Presidida per la guionista i creadora de sèries de televisió Virginia Yagüe, DAMA compta amb més de 2.400 sòcies i socis, i gestiona els drets de remuneració dels autors i autores audiovisuals (professionals de la direcció i el guió) de 40 països.