Vés enrere Presentació del projecte GRATIA MYSTICA MMXXII, de Martin Bonadeo

Presentació del projecte GRATIA MYSTICA MMXXII, de Martin Bonadeo

El pròxim 28 de febrer a les 18h a la Sala Nau, el projecte GRATIA MYSTICA MMXXII que es va iniciar en plena pandèmia i que es va desenvolupar en l’entorn de la universitat durant la seva recent estada en residència. L'acte serà conduït per Manel Jiménez, vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació, i responsable del Programa Cultura UPF.

18.02.2022

Presentació de l'últim gran projecte de Martín Bonadeo, GRATIA MYSTICA MMXXII, que tindrà lloc el dilluns 28 de febrer, a les 18.00 hores, a la sala 100 de l'edifici La Nau del campus de Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (Roc Boronat, 138. Barcelona). Durant l'acte es projectaran els vídeos documentals Conversaciones en Altura. Una película sobre el proyecto Pacha Kutiq WankaEnsayos para una Cruz del Sur en el Norte i Ensayos para vivir en paz

L'acte serà conduït per Manel Jiménez, vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació, i responsable del Programa Cultura UPF. Conversarem amb l’artista que també dialogarà amb el públic.

28 de febrer, a les 18 h
Sala Nau, campus Poblenou

El projecte GRATIA MYSTICA MMXXII que es va iniciar en plena pandèmia i que es va desenvolupar en l’entorn de la universitat durant la seva recent estada en residència. El projecte permet a l’artista prendre una certa distància amb els objectes físics i concentrar-se en la digitalització de la seva obra artística i la documentació relacionada. Martin Bonadeo treballa també aspectes relacionats amb la creació d’una xarxa blockchain per a la visualització i el registre de la seva obra completa. Això implica la documentació de tot el procés.

Vídeos documentals:

Conversaciones en Altura. Una película sobre el proyecto Pacha Kutiq Wanka. (41:30 min)

El projecte Pacha Kutiq Wanka (2018) està enfocat a l’encreuament entre sabers originaris, esotèrics i artístics. És un projecte amb moltes arestes: és una experiència, és un diàleg, però sobretot és una sèrie de viatges.  Aquest vídeo documental és un diari de viatge sobre el camí que recorre el projecte, des de la seva primera formulació fins a la inauguració, l’agost del 2018, de la gran exhibició a la sala d'exposicions itinerants del Museu Nacional Chavín (Perú).  S’hi van presentar les deu peces que va dissenyar i que va produir conjuntament amb les intervencions dels tallers dels artesans de Don Bosco ubicats a prop del temple mil·lenari Chavín.

Ensayos para una Cruz del Sur en el Norte (6:18 min)

Peça audiovisual de l’assaig que es va realitzar l’11 de març de 2020 en la vigília del confinament mundial degut a la pandèmia. Aquest projecte és fruit de l’estudi dut a terme gràcies a la beca de la Biblioteca Mystica et Philosophica  Alois M. Haas de la Universitat Pompeu Fabra.

Aquell capvespre es van elevar quatre globus il·luminats des de la terrassa de la Biblioteca de les Aigües amb l'anhel de replicar la constel·lació de la Creu del Sud invertida al cel català. Va ser la “inauguració” pública del projecte, amb la intenció de continuar assajant durant les nits de març i d'abril següents, i això  fins a la fi de la beca. Aquest projecte es va haver de suspendre.

Kathrin Golda Pongratz va incitar el projecte i el va acompanyar des de la curadoria; Amador Vega Esquerra i Sergi Castellà el van acompanyar des de la gestió de la Beca Haas.

Ensayos para vivir en paz (7:01 min)

Ensayos para vivir en paz (2021) reprèn el projecte Hope (2004) i el multiplica en simultani a totes les pantalles de LED ubicades als voltants de la intersecció de les avingudes 9 de juliol i Corrents de la Ciutat de Buenos Aires.

Aquest projecte es va dur a terme entre el 20 de juny  i la matinada del 25 de juny del 2021.

Aquests dies pràcticament ningú va circular pels carrers de la ciutat durant la nit, cosa que fa que Ensayos para vivir en paz  es convertís en un potent gest poètic, propiciat per les restriccions del confinament.

Martin Bonadeo és un artista en residència a la UPF. És també professor visitant del Departament d'Humanitats. Treballa en projectes que se situen a la intersecció dels àmbits científics, espirituals i tecnològics. La majoria de les seves obres estan realitzades específicament per al lloc on es presenten i utilitzen diversos tipus de tecnologies sensorials expressives.

La data de les projeccions 22-2-22 no ha estat casual. És una data que ens remet directament a diferents elements simbòlics presents en la seva obra.