Vés enrere Curs d'Extensió Universitària LGBTI+

Curs d'Extensió Universitària LGBTI+

Cada dimarts de 16 h a 19 h, el 2 d'abril al 28 de maig del 2019
14.02.2019

Aquest curs introdueix l'alumnat als estudis gais, lésbics, bisexuals, trans, intersex i queer, recollint la história i desenvolupament d'aquest camp des de la seva creació. El curs inclou un recorregut históric d'aquestes identitats no-hegemôniques des de la seva criminalització i patologització fins a la lluita per la igualtat i equiparació de drets actual.

Els estudis LGBTIQ es contextualitzaran, per tant, amb les evolucions legals i históriques d'aquestes sexualitats, vinculant necessàriament la vessant académica amb l'activisme. A més, es posaran en diàleg les diferents posicions dels estudis LGBTIQ amb la producció cultural (cinema, literatura, poesia, teatre, etc.) amb l'objectiu de reflexionar sobre les implicacions de la visibilitat del col•lectiu, sobre les diferents representacions de sexualitats i identitats dissidents a l'esfera pública, sobre la suposada "immobilitat" del sexe biológic, i sobre el significat i ús de les diferents expressions de génere. En definitiva, el curs discutirà de manera crítica la importància de (re)pensar la nostra sexualitat de manera política i no monolítica.

Per a participar no hi ha requisits previs peró es recomana que l'alumnat tingui familiaritat amb els estudis de génere i els feminismes.

El curs s'adreça a tothom:  l'alumnat de la UPF, peró està obert a tota la comunitat universitària interessada en els estudis LGBTI+ i també a persones no vinculades amb la UPF.