Vés enrere La UPF millora en les àrees d’arts i humanitats i clínica i salut en el World University Rankings by Subject 2024 de Times Higher Education

La Universitat, que situa aquests dos àmbits en les franges 126-150 i 176-200, respectivament, manté dret i economia i empresa en el top 100 i ciències socials en la franja 151-175, mentre que enginyeria es troba en la forquilla 401-500. A escala estatal, la UPF col·loca aquestes sis àrees de coneixement dins les primeres quatre posicions.

26.10.2023

El rànquing per àmbits del coneixement de Times Higher Education relatiu al 2024, fet públic avui 26 d’octubre, inclou la UPF en sis de les onze àrees analitzades: arts i humanitats, economia i empresa, clínica i salut, enginyeria, dret i ciències socials. En funció de cada àrea, el nombre d’universitats incloses és diferent, i varia entre les 329 de dret i les 1.374 d’enginyeria.

El World University Rankings by Subject 2024 situa cinc àmbits de coneixement de la UPF entre les 200 millors universitats del món: economia i empresa i dret, tot i baixar lleugerament, es mantenen en el top 100 de la classficació,  i ocupen les posicions 93 i 98, respectivament.

Arts i humanitats se situa en la franja 126-150 (en l’edició anterior ocupava la 176-200), i clínica i salut en la 176-200 (201-250 l’any passat), amb una millora notable.

Pel que fa als dos àmbits restants, ciències socials manté la seva posició, en la franja 151-175, mentre que enginyeria continua inclosa dins el rànquing, però baixa fins a la franja 401-500.

Entre les univesitats d'Espanya, la UPF situa dret, economia i empresa, clínica i salut i enginyeria en la segona posició

A escala estatal, la UPF situa aquests sis àmbits dins les quatre primeres posicions: dret, economia i empresa, clínica i salut i enginyeria, totes a la segona posició (clínica i salut i enginyeria compartint lloc amb atres universitats); ciències socials, a la tercera, i art i humanitats, a la quarta.

A escala global, en les onze àrees que contempla el rànquing, les institucions que les lideren són les següents: enginyeria, dret i ciències de la vida (Universitat de Harvard); clínica i salut i ciències de la computació (Universitat d’Oxford), arts i humanitats i psicologia (Universitat de Stanford); ciències socials (Massachusetts Institute of Technology i Universitat de Stanford), educació (Universitat de Califòrnia a Berkeley); ciències físiques (California Institute of Technology), i economia i empresa (Massachusetts Institute of Technology).

El World University Rankings 2024 by Subject utilitza els 18 indicadors de rendiment que ja es fan servir en el rànquing global World University Rankings (WUR), repartits en cinc categories, fruit d’un canvi metodològic que Times Higher Education va aplicar en aquesta darrera edició del WUR. La ponderació de cada indicador, però, canvia en funció de les diferents disciplines, per tal de fer un càlcul més ajustat a cada àrea de coneixement.

La UPF, en el THE World University Rankings 2024, publicat el passat mes de setembre, se situa en la franja 201-2050, mentre que en la darrera edició del rànquing d’universitats joves de THE, el Young University Rankings 2023, la Universitat va ocupar la divuitena posició.

Per a més informació

Notícia publicada per: