Vés enrere Joan Fontcuberta és investit doctor honoris causa per la Universitat 8 de París

Joan Fontcuberta és investit doctor honoris causa per la Universitat 8 de París

Antic professor del Departament de Comunicació de la UPF i autor de la primera exposició que s’ha instal·lat a la Galeria Àrea Tallers del campus del Poblenou, va ser investit en un acte que es va celebrar ahir, 30 de març, en reconeixement a la seva llarga trajectòria com a artista i fotògraf.

30.03.2022

Joan Fontcuberta, antic professor del Departament de Comunicació de la UPF i autor de la primera exposició que s’ha instal·lat a la Galeria Àrea Tallers del campus del Poblenou, va ser investit doctor honoris causa per la Universitat 8 de París, especialitzada en ciències de la cultura, en un acte que es va celebrar ahir, 30 de març, en reconeixement a la seva llarga trajectòria com a artista i fotògraf.

Durant l’acte, Michelle Debat, catedràtica d’Història i Estètica de la Fotografia i Art Contemporani de la universitat francesa, va presentar l’obra i la trajectòria de Fontcuberta. Posteriorment, es va fer una taula rodona amb la presència d’Héloïse Conesa, conservadora del patrimoni i responsable de la col·lecció de fotografia contemporània de la Biblioteca Nacional de França; Françoise Paviot, directora de la Galerie Françoise Paviot de París i la mateixa Debat.

El reconeixement “saluda una obra visionària, que ha percebut moltes qüestions que es troben al cor de la nostra contemporaneïtat, i que continua la seva auscultació dels nostres canvis socials a través de la proliferació d'imatges”.

A la Universitat de París 8, Fontcuberta ha estat precedit pels reconeixements a Jordi Pujol (2005) i Pedro Almodóvar (2012), les dues úniques personalitats de l’Estat.

L'exposició Evidència inaugura la Galeria Àrea Tallers

Evidència, la nova exposició de l’artista Joan Fontcuberta, és la mostra que ha estrenat la Galeria Àrea Tallers, un nou espai expositiu ubicat al campus del Poblenou de la UPF que vol enfortir, amb la participació d’agents culturals com la Fundació Vila Casas, els vincles entre la docència i la recerca que es duen a terme a la Universitat. És un espai que concebrà la creació com un punt de trobada i col·laboració entre estudiants, professors i artistes, obert a tota la ciutadania.

Les sinergies creades amb la Fundació Vila Casas, fruit d’una col·laboració estreta de fa temps i que va desembocar en la signatura d’un acord per potenciar la interacció entre recerca i art, han facilitat la instal·lació de la mostra a la Universitat, que es pot visitar fins avui, 31 de març de 2022 i és d’entrada lliure.

La mostra presenta un conjunt de fotografies extretes de l’arxiu de la revista mexicana Alarma!, especialitzada en temes de 'sang i fetge', desproveïdes de peu de foto i ignorant-ne la situació i les circumstàncies en què van ser fetes, sense cap dada que orienti el visitant més enllà de la seva procedència. I és que un dels objectius principals de l’exposició és analitzar les diferents reaccions que poden generar les imatges en el públic assistent. A més a més, es completa amb altres formats com un vídeo o un joc interactiu.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació