Vés enrere Deu empreses innovadores representen la UPF a la fira sobre emprenedoria 4YFN

Deu empreses innovadores representen la UPF a la fira sobre emprenedoria 4YFN

La Universitat porta tres spin-offs i projectes de R+D i set start-ups a aquest esdeveniment, organitzat en el marc del Mobile World Congress. La fira sobre emprenedoria és un gran aparador per mostrar iniciatives empresarials innovadores sorgides a la UPF.

01.03.2022

La fira sobre emprenedoria 4 Years From Now (4YFN) serveix com a aparador per a deu iniciatives empresarials innovadores sorgides a la UPF. Tres spin-offs i projectes de R+D (basats en la recerca realitzada a la Universitat) i set start-ups (empreses impulsades per membres de la comunitat universitària) presenten els seus projectes a l’estand que té la UPF entre el 28 de febrer i l’1 de març en aquesta trobada, que es porta a terme a la Fira Gran Via de Barcelona.

4YFN és l’esdeveniment de referència a Europa en els àmbits de la innovació i l’emprenedoria. L’organitza l’associació d’empreses de telefonia GSMA, en el marc del Mobile World Congress (MWC), amb l’objectiu d’afavorir les connexions entre empreses emergents, inversors i companyies.

Mostrem una selecció de projectes amb potencial per créixer i generar riquesa que resulten molt atractius per als membres de l’ecosistema innovador que busquen oportunitats de col·laboració i d’inversió”, assegura la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF, Eulàlia de Nadal. Una delegació institucional de la UPF encapçalada pel rector, Oriol Amat, ha visitat el 4YFN el dia 1 de març.

A l’estand de la UPF (el número 6D57A, situat al hall 6) s'hi han pogut veure les següents spin-offs i projectes de R+D:

• Medbioinformatics Solutions: el seu objectiu és facilitar l'ús de la informació genòmica a la biomedicina. Ofereix una plataforma, anomenada DISGENET plus, que utilitza la intel·ligència artificial i informació genètica per a aplicacions de medicina de precisió.
  • KOA Biotech: ofereix una solució de monitorització in situ per controlar de manera contínua la presència de patògens a l’aigua de les piscifactories. Gràcies a això, és capaç de crear alertes primerenques per preveure possibles infeccions.
  • SkyNote: és una aplicació d'aprenentatge de música basada en intel·ligència artificial i anàlisi de so i moviment en temps real. Aquesta eina ajuda els estudiants a detectar i corregir errors, millorar la seva tècnica i practicar de manera més eficient.

També hi són presents aquestes start-ups:

• GameSquare: han creat una plataforma especialitzada en productes gaming i articles col·leccionables que permet als usuaris comprar o vendre a l'instant.
  • EXPAI: ofereix una solució que explica les prediccions dels models d’intel·ligència artificial, incrementant la seva eficiència i identificant possibles biaixos per augmentar la confiança dels usuaris.
  • Cofi: la seva eina informàtica de planificació financera i estratègica permet a les empreses agregar i processar informacions de diferents fonts i elaborar previsions de manera automàtica.
  • Parallel: han desenvolupat una plataforma col·laborativa per a l’automatització de tasques legals i de back-office sense codi, que ajuda a reduir les cadenes de correu per gestionar processos amb documents.
  • GoGreen: és una app tokenitzada per promoure una mobilitat urbana més sostenible que premia les bones conductes a través d’un sistema d’incentius.
  • B THE BEACH BRAND: aquesta empresa dissenya, produeix i comercialitza roba de bany sostenible per a dones, feta a partir de teixits regenerats.
  • VONZU: és una plataforma SaaS per a la gestió de lliuraments d'última milla que ajuda els retailers i empreses de transport a controlar els lliuraments i devolucions.

Tots els projectes de la UPF que participen al 4YFN estan en procés de cerca d’inversió per impulsar el seu creixement.

EDvidence, projecte amb stand propi al 4YFN

El projecte EDvidence, liderat per la UPF, també hi és present per donar a conèixer el seu model conceptual d'incubació d'iniciatives pedagògiques, culturals i del coneixement, així com les deu empreses emergents que han participat de la seva primera edició.

Enguany, com a novetat, al 4YFN hi ha un espai dedicat íntegrament al sector EdTech, per visibilitzar els nous paradigmes de l'ensenyament i l'aprenentatge i per explorar el paper de la innovació tecnològica en aquesta indústria. Dues de les startups del programa EDvidence, Beebio i Pentabilities, tenen un pod propi dins d'aquest espai.

Una tercera startup del programa, Cercle, està present a la fira des de l'estand d'EDvidence, situat a l'espai de Catalan Arts Startup de l'ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals).

Les tres startups tenen l'oportunitat de presentar la seva iniciativa durant una de les sessions de pitching que es duran a terme a la zona EdTech.

Àlbum de fotos de la presència de la UPF al 4YFN

La UPF al 4YFN 2022