Vés enrere Torna la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, per argumentar sobre si la tecnologia augmenta la felicitat

La UPF organitza per sisena vegada una de les fases locals d’aquesta competició dialèctica, impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats, que transcorrerà el 30 i 31 de gener al campus de la Ciutadella amb la participació de 24 equips.

29.01.2020

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, la fase local de la qual s'organitza a la UPF des de l'àmbit de Participació, és una competició en què diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (amb edats compreses entre els 15 i els 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.

En l’edició 2020, el debat se centrarà al voltant de si la tecnologia augmenta la felicitat, un tema que serà el mateix per a tota la competició, tant per a les fases locals (organitzades per catorze universitats diferents, entre les quals la UPF), com per la fase final, tot plegat sota l’impuls de la Xarxa Vives d’Universitats.

La final de la competició de la fase local de la UPF tindrà lloc el 31 de gener, a las 18.00 hores, a la sala polivalent de l'edifici Mercè Rodoreda.

24 equips en total, en representació de 24 centres d’educació (dos més que l’any passat), majoritàriament de la província de Barcelona, són els que participaran a la competició, que transcorrerà els dies 30 i 31 de gener del 2020 al campus de la Ciutadella de la Universitat.

En una primera fase de grups, els equips participants, que poden estar formats per un mínim de tres i un màxim de cinc estudiants, es repartiran en sis grups de quatre equips cadascun (aules 40.S01, 40.S03, 40.S14 i 40.S16 de l'edifici Roger de Llúria).

Els equips classificats disputaran els quarts de final, les semifinals i la final, que tindrà lloc el 31 de gener, de 18.00 a 19.00 hores, a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda.

Els 24 equips participants, que van escollir la UPF per realitzar aquesta fase local de la competició, van poder gaudir d’una formació en oratòria prèvia oferta per la Universitat, que va tenir lloc el 10 de gener.

24 equips participants, entre els que sorgirà el representant de la UPF a la fase final

L’equip que es proclami guanyador rebrà coaching i formació per part de la Universitat, que els permetrà preparar-se per participar, en representació de la UPF, en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, que se celebrarà a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona del 22 al 24 d’abril del 2020. A més, l’equip guanyador obtindrà una subvenció per la despesa de desplaçament i l’estada durant aquesta fase final. A banda d’aquest premi, els equips finalistes podran gaudir d'una targeta de l'Òptica & Audiologia Universitària valorada en 50 euros.

Els 24 centres participants en l'edició 2020 pertanyen a setze localitats, quinze de la província de Barcelona i una de la de Lleida: Barcelona (Aula Escola Europea, Col·legi Manyanet Sant Andreu, Escols Súnion, Escola Virolai, Institut Galileu Galilei, Institut Icària, Institut Manuel Carrasco i Formiguera, Institut Príncep de Girona), Badalona (Col·legi Badalonès, Maristes Champagnat), Calella (Escola Pia de Calella), Castellbisbal (Institut Castellbisbal).

Completen el llistat els centres d'Esparraguera (Institut El Cairat), Gavà (École Bon Soleil), Igualada (Institut Joan Mercader), L’Hospitalet del Llobregat (Institut Can Vilumara), Les Franqueses del Vallès (Institut El Til·ler), Mataró (Escola Meritxell), Montgat (Hamelin Laie International School), Olesa de Montserrat (Escola Daina-Isard), Sabadell (Institut Ferrran Casablancas), Sant Feliu de Llobregat (Institut Martí Dot), Tàrrega (Escola Vedruna), Viladecans (Escola Goar).

A banda de la UPF, les altres trezte universitats que organitzen fases locals, que transcorren entre els mesos de gener i febrer del 2020, són les següents: Abat Oliva CEU, Alacant, Andorra, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Girona, Jaume I de Castelló, Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Poliltècnica de València, Rovira i Virgili, València i Unversitat de Vic- UCC.

Les lligues de debat aporten un espai de formació cada cop més utilitzat als centres d'ensenyament per tal que els estudiants aprenguin diverses competències transversals, com ara a parlar en públic, a treballar en equip i a defensar un tema amb arguments tant a favor com en contra, desenvolupant l’esperit crític. Els resultats i la valoració dels centres en passades edicions avalen l’alta adquisició d’habilitats comunicatives dels estudiants participants que utilitzen el català com a llengua vehicular.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació