Vés enrere Primera TNR de l'any dedicada a la recerca sobre esport i comunicació

Primera TNR de l'any dedicada a la recerca sobre esport i comunicació

10.02.2017

El dijous 19 de gener es va realitzar la primera sessió del 2017 de les Taules de Nova Recerca, dedicada a la comunicació i l'esport. Christopher Tulloch, professor de la Universitat Pompeu Fabra i moderador d’aquesta taula, es va referir al creixent interès acadèmic per l'esport. Per iniciar la sessió, el també docent de la casa Xavier Ramon va presentar dos projectes: el primer explora el comportament ètic dels diaris esportius, i el segon analitza el desenvolupament del periodisme “long form” en dos mitjans internacionals: Sports Illustrated, dels Estats Units, i L’Equipe, de França. A continuació, Eva Gómez, doctoranda i membre del Centre d'Estudis de Gènere de la UPF, va convidar a repensar el tema des de la perspectiva de la igualtat de gènere. En aquesta línia, va assenyalar algunes característiques existents en el periodisme esportiu com la “pseudofeminització” i la discriminació que es produeix en l'exercici professional. De la mateixa manera, va destacar la invisibilitat de les dones com a protagonistes de fets esportius rellevants.
Per la seva banda, Carlos Murillo, catedràtic d'Economia de la UPF i director del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la UPF Barcelona School of Management, va explicar els antecedents i objectius de creació del UPF Sports Lab, l'ambició de la qual consisteix en convertir-se en un hub interdisciplinari dedicat a la formació, la recerca, la divulgació i la transferència de coneixement, que tingui com a centre l'esport i l'activitat física. La perspectiva interdepartamental abasta àmbits tan diversos com el legislatiu, el tecnològic, l'econòmic, el cultural, l'esportiu, el sanitari o fins i tot el literari. Finalment, Hibai López, investigador postdoctoral en el Departament de Psicologia de la Nottingham Trent University, va comentar els avenços de la seva recerca "Publicitat, apostes esportives i addicció: Una excursió per la psicologia clínica", un treball que aprofundeix en el fenomen de les apostes esportives en línia -successores de les famoses travesses-, que han causat alarma social per considerar-se una causa important d'addicció al joc.