Vés enrere Marta Narberhaus defensa la seva tesi sobre temes, qualitat informativa i recepció d'audiència en els programes televisius per a nens

16.01.2017

Tesi_NarberhausLa investigadora del Departament Marta Narberhaus va defensar el passat 12 de desembre la seva tesi doctoral, titulada "Children's news. Topics, information quality and audience reception around Newsround, Logo and InfoK", dirigida per la Dra. Mònica Figueras. El focus d'aquest treball està centrat en analitzar quina és l'oferta informativa de la televisió infantil i com aquesta audiència la percep. És per això que utilitza un estudi de cas que incorpora tres programes infantils de tres països diferents: Newsround (Regne Unit, BBC i CBBC), Logo (Alemanya, 2DF i KiKa) i InfoK (Espanya, TV3 i Super3). La tesi doctoral va obtenir una qualificació d'Excel·lent.

L'anàlisi conjunt d'aquests programes va permetre respondre a diferents objectius, com són conèixer els temes més recurrents de l'agenda noticiaria dels nens, identificar els criteris de qualitat que s'empren, explorar els hàbits de consum televisiu dels infants segons diferents països, entendre com la informació és transmesa i alhora interpretada per l'audiència jove i, finalment, adonar-se de les dificultats que tenen els nens a l'hora d'entendre els informatius d'adults. A través de l'anàlisi de contingut, Marta Narberhaus va poder identificar els temes recurrents i els criteris de qualitat informativa, i va ser a través dels focus group que va respondre als objectius restants.

Amb tot, Narberhaus va concloure que els tres programes en qüestió donen prioritat a temes socials i compleixen amb gairebé la majoria d'elements de qualitat. Pel que fa a la percepció dels infants, s'aprecia que aquells espectadors més habituals mostren major interès en les notícies d'actualitat que no pas els regulars. A més, els nens de major edat perceben aquests programes com a "infantilitzats", fet pel qual preferirien una televisió per a joves. Una de les conclusions més esperançadores és que els joves, en tant que es consideren ciutadans, creuen que és important estar informats. El tribunal, format pel Dr. Salvador Alsius (UPF) com a president, la Dra. Sue Aran-Ramspott (URL) com a secretària i la Dra. Cynthia Carter (Cardiff University) com a vocal, va valorar la tesi de Narberhaus com a ambiciosa per contribuir a recordar la importància de mantenir informats als nens d'una manera interessant.