Vés enrere Quaderns recull en dos volums els millors treballs de l'assignatura Història del Periodisme

18.12.2023

Quaderns d'Història del Periodisme és un anuari que recull els millor treballs –aquells que van obtenir una qualificació excel·lent– a l’assignatura Història del periodisme, del primer curs del grau en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona). Fins el moment s’han publicat dos volums, corresponents als cursos 2020-2021 i 2022-2023. La publicació pretén donar a conèixer els treballs dels alumnes. Creiem que ajudem així a la transferència del coneixement generat a les aules, de la docència i de la recerca. Això ens permetrà comparar tanmateix enfocaments i aproximacions diverses.

Quaderns, 1 (2020-2021) recull articles sobre temes com ara la grip espanyola i el seu tractament a la premsa de l’època, potser buscant un cert paral·lelisme amb la COVID-19; l’11-M, sobretot (tres articles s’han fixat en aquest tema) o la presència femenina a la premsa esportiva catalana.

Quaderns, 2 (2022-2023) abarca metodologies com l'anàlisi de contingut o la prosopografia, aplicades a temes com el tractament de les fotografies durant la pandèmica de COVID, l'ascens de Hitler o la caiguda de Vichy a la premsa catalana, la precarietat laboral de les periodistes catalanes, o la transició digital del Periódico de Catalunya.