Vés enrere Priscila Alvarez defensa la seva tesi sobre la música de la cultura de masses en el context postmodern

La tesi, qualificada amb un Cum Laude, ha estat dirigida per les doctores Mònica Figueras-Maz i Pilar Medina Bravo

28.12.2022

El passat 19 de desembre la investigadora Priscilla Cumanda Álvarez Cueva (del grup de recerca JOVIScom) va defensar la seva tesi doctoral titulada “Mainstream music in the postmodern scenario. An analysis of sexualització, well-being and racialization”, dirigida per la doctora Mònica Figueras-Maz i la doctora Pilar Medina Bravo de la Universitat Pompeu Fabra.

Priscila Álvarez ha presentat la tesi en format de compendi de publicacions acadèmiques, explorant diferents aspectes de la música mainstream en els darrers anys. El seu treball reflecteix una anàlisi al voltant de la manera com es construeixen diferents narratives en els vídeos musicals de les i els artistes més populars.

La investigadora va parlar sobre el seu posicionament d'anàlisi reconeixent l'etapa postmoderna en què ens trobem, les múltiples identitats (de vegades en conflicte) que transitem i la necessitat de tenir una mirada i un pensament crític davant d'aquesta complexitat. També va compartir una eina metodològica que ha desenvolupat i que permet fer anàlisis de vídeos musicals amb una base d'onze models de gènere diferents que classifica homes i dones d'acord amb certes característiques identificables visualment.

El tribunal conformat per la Dra. Núria Araüna Baró (Universitat Rovira i Virgili, presidenta), la Dra.  Mònika Jiménez Morales (Universitat Pompeu Fabra, secretària) i el Dr. Julian Shcaap (Erasmus University Rotterdam, vocal), va reconèixer la defensa com una classe magistral i va felicitar a la investigadora pel seu treball. La defensa va continuar amb el diàleg amb algunes preguntes que la investigadora va respondre de manera elaborada i propositiva.

La tesi ha estat qualificada amb un Cum Laude, i va ser defensada en anglès. Durant els seus anys de recerca, Priscila Álvarez va realitzar estades a la Faculdade de Letras de la Universidad de Porto (Portugal) i la School of Mass Communication Research de Ku Leuven (Bélgica). A més a més de publicar un capítol de llibre, diversos articles de recerca i haver participat en diverses activitats de divulgació.

D'esquerra a dreta: Dr. Julian Schaap (a la pantalla), Dra. Priscil·la Cuevas, Dra. Mónica Figueras, Dra. Núria Araüna, Dra. Pilar Bravo i Dra. Mònika Jiménez.