Vés enrere La tesi doctoral d'Eloi Camps guanya el Premi Salvador Giner de l'IEC

La tesi doctoral d'Eloi Camps guanya el Premi Salvador Giner de l'IEC

24.04.2024

L'investigador català Eloi Camps ha estat reconegut amb el prestigiós Premi Salvador Giner de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) per la seva tesi doctoral, La Premsa de proximitat cooperativa a Catalunya: orígens i revitalització d'un model d'empresa periodística. El guardó, dotat amb tres mil euros, és atorgat anualment per promoure i distingir les tesis doctorals escrites en català dins les àrees de la Filosofia i les Ciències Socials.

La tesi de Camps estudia el sorgiment de les cooperatives de premsa en la Catalunya de la Transició, com un model que va contribuir a la renovació dels models de mitjans de l'època, i la seva revitalització a partir de la Gran Recessió (2008), quan és vista per periodistes i lectors com una alternativa a l'empresa periodística convencional i a algunes de les seves limitacions en qüestions com l'autonomia editorial i la participació de treballadors i consumidors.

La tesi, que ha captivat l'atenció del jurat pel seu rigor acadèmic i la seva contribució al coneixement en el camp de la comunicació i l'empresa periodística, va ser reconeguda en un acte especial de lliurament dimarts 23 d'abril a l’Institut d’Estudis Catalans.

El premi Salvador Giner, instituït per l'IEC el 2021, té com a objectiu fomentar la investigació en llengua catalana i reconèixer aquells treballs que contribueixen a l'enriquiment del patrimoni cultural i científic de Catalunya. Aquest guardó forma part dels Premis Sant Jordi de l'IEC que, seguint una llarga tradició, van reconèixer en aquesta edició  una setantena de persones i institucions que es dediquen a impulsar el progrés general de la societat catalana.