Back L’àmbit de Comunicació de la UPF se situa en el bloc de les cent millors universitats del món segons el QS World University Ranking 2024

02.05.2024

El Departament i la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) han millorat els resultats de les edicions passades del rànquing QS pujant fins a la franja de 51-100 en Comunicació i Estudis de Mitjans. L’àmbit de Comunicació es trobava en la forquilla 101-150 des de l’edició 2020.

La pujada de Comunicació ha permès que la UPF sumi un nova disciplina entre les millors del món i ja siguin cinc els àmbits en els que destaca: Economia i Econometria, que se situa en el lloc 28è del món; i en la franja 51-100, Comptabilitat i Finances, Política i Estudis Internacionals, Gestió Pública i Administració, i Comunicació i Estudis de mitjans. A l’Estat espanyol només hi ha dues universitats en els primers cent llocs en l'àmbit de Comunicació i Estudis de Mitjans, la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i la UPF.

El rànquing QS utilitza cinc indicadors: una enquesta de reputació acadèmica, una enquesta de reputació de l'ocupador, les citacions que reben les publicacions del professorat, l’H-index, que mesura la productivitat i l'impacte de les publicacions, i l’International Research Network (IRN), que mesura les col·laboracions de recerca estables en les cinc grans àrees temàtiques de la classificació.

L'empresa britànica Quacquarelli Symonds (QS) ha fet públics aquest mes d'abril els resultats de l’edició de 2024 del QS World University Rankings by Subject, que classifica les millors universitats del món en 55 disciplines acadèmiques. Enguany el rànquing inclou un total de més de 1.559 institucions de 96 països, amb una anàlisi comparativa independent del rendiment de més de 16.400 programes universitaris.

SDG - Sustainable Development Goals: