Vés enrere Estudiants de Publicitat i Relacions Públiques de la UPF guardonades amb els D&AD Awards, uns premis a l'excel·lència creativa en disseny i publicitat

Dues propostes publicitàries creades en el marc de l'assignatura "Creativitat en formes comunicatives de mitjans interactius" han rebut els premis en la categoria New Blood.

30.05.2022

KindEye i MindFirst són les dues propostes publicitàries guardonades als D&AD Awards, uns premis a l'excel·lència creativa en disseny i publicitat de renom internacional. Aquest any, deu alumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF s'han presentat en el marc de l'assignatura optativa "Creativitat en Formes Comunicatives de Mitjans Interactius". Els dos equips guanyadors estan formats per Mireia Cardero, Anna Casas, Marta Falcón, Laura Gómez, Fernanda Pérez, Victor León, Paula López, Maria Val, Andrea Villarroya i Emma Williams.

"L'assignatura parteix d'un espai d'interacció digital, on tractem idees com la intel·ligència artificial (IA), les xarxes socials, els metaversos i les noves tecnologies aplicades a espais com les agències creatives", explica Marta Edeso, professora del Departament de Comunicació de la UPF. "Aquesta assignatura consisteix a simular el format d'aquestes agències i que els alumnes presentin els seus projectes a un jurat hipotètic, format per mi i un professional extern a la Universitat" continua Edeso.

"L'assignatura parteix d'un espai d'interacció digital, on tractem idees com la Intel·ligència Artificial (IA), les xarxes socials, els metaversos i les noves tecnologies aplicades a espais com les agències creatives"

Al llarg de l'assignatura, els alumnes han de resoldre un total de tres brífings o documents creatius a través de propostes adequades al context actual. Entre les tasques, Edeso va escollir el brífing publicitari establert per l'empresa Snapchat, presentat en el marc dels D&AD Awards en la categoria "New Blood". L'aplicació mòbil demanava que els candidats desenvolupessin una experiència amb Realitat Augmentada (RA) que aconseguís una millora en el benestar personal dels joves. A grans trets, la proposta havia de respondre: "Com pot ser utilitzada la RA per estimular actes de bondat?"

"Va ser un treball on vam donar moltes voltes" afirma Andrea Villarroya, estudiant del grau en Publicitat i Relacions Públiques. "Crear un filtre per estendre la bondat és molt abstracte i, a més, cap de nosaltres feia servir Snapchat des de feia anys". L'Andrea, juntament amb Víctor León, Paula López, Maria Val i Emma Williams han dut a terme KindEye, el filtre d'Snapchat que converteix qualsevol missatge en una cita positiva per fer sentir millor a l'usuari i als seus éssers estimats. En aquest cas, KindEye escaneja el text amb la càmera del telèfon i reordena les lletres per crear un missatge amb un significat nou i positiu.

KindEye converteix qualsevol missatge en una cita positiva per fer sentir millor a l'usuari i als seus éssers estimats

Pel que fa a MindFirst, Mireia Cardero, Anna Casas, Marta Falcón, Laura Gómez i Fernanda Pérez han optat per un filtre centrat en la salut mental. A través de la RA, l'usuari pot interactuar amb un "oracle virtual" que proporciona suport personalitzat en funció de l'estat d'ànim. A través de tres preguntes, l'oracle ofereix recursos per afrontar els problemes del dia a dia i, fins i tot, l'oracle posa en contacte a l'usuari amb un autèntic professional per a una ajuda més especialitzada.

MindFirst proporciona suport personalitzat en funció de l'estat d'ànim i, fins i tot, et pot posar en contacte amb un autèntic professional per a una ajuda professional

D&AD AWARDS: una experiència professional

"Més enllà del premi, crec que aquesta experiència ha ajudat a tots els alumnes a entendre com funciona una agència de publicitat", explica Edeso. "I, a més, tenir un premi al portafoli estant a tercer o quart de carrera t'obre moltes portes en l'àmbit laboral. Sobretot en aquest cas, on no només has de fer una campanya publicitària, sinó donar sortida a un producte tecnològic". Edeso també ha fet incís en l’enorme talent que hi ha al grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF, fet que va corroborar i parlar amb Montse Bernardo, directora creativa de l’agència Manifesto i jurat durant les presentacions dels alumnes.

Aquesta satisfacció també s'ha vist reflectida en alumnes com Víctor León: "És un reconeixement prou important que ens ha motivat a crear més coses i impulsar la creativitat". Marta Falcón també ressalta que "ens alegra moltíssim haver guanyat un premi tan important i reconegut".

A més, estudiants com Paula López, expliquen com aquest tipus d'assignatures aplicades a les tecnologies actuals suposen un trencament amb els mitjans més tradicionals que s'ofereixen des de la universitat: "Arrel de la pandèmia, el món digital ha crescut molt ràpid i ara veus com les feines ja s'estan adaptant a les noves realitats i les últimes tecnologies. Espero que els de primer comencin a veure tots aquests temes molt abans que nosaltres".

El lliurament de premis tindrà lloc el pròxim 14 de juliol a Londres, en format virtual. En el transcurs de la gala, l'organització dels D&AD Awards farà entrega dels D&AD Pencil, els quals estàn dividits en "Wood Pencil", "Graphite Pencil", "Yellow Pencil", "White Pencil" i "Black Pencil", el màxim reconeixement dins de la categoria New Blood.

03. Salut i benestar
04. Educació de qualitat