Vés enrere Esmorzar d'experiències docents: Aprendre fent (Learning by doing)

Esmorzar d'experiències docents: Aprendre fent (Learning by doing)

14.12.2022

El passat divendres 2 de desembre va tenir lloc el segon esmorzar d’experiències docents de la Facultat de Comunicació. L’objectiu d’aquests espais és poder posar en comú i compartir de manera informal diferents experiències docents que s’estan duent als tres estudis de la Facultat.

En aquesta ocasió, l’eix temàtic era el “Learning by doing”, és a dir, aprendre fent, i diversos professors i professores van compartir com havien aplicat aquesta metodologia a l’aula.

Del grau de Publicitat i Relacions Públiques les professores Abigail Parra i Mònika Jiménez van presentar l’assignatura Tècniques de Relacions Públiques, on l’alumnat crea una empresa fictícia i al llarg del curs s’enfronta a tasques pròpies d’empreses com el pla d’acollida dels empleats, un butlletí intern, la redacció de notes de premsa, la creació de bases de dades… El professor Alberto Cativiela va compartir la seva experiència amb l’assignatura de Marketing digital, que comparteix certes similituds amb l’anterior, ja que l’alumnat ha d’escollir una empresa - en aquest cas, real - i planificar una estratègia de màrqueting treballant amb les eines reals i amb un pressupost versemblant.

Del grau de Periodisme va participar Cristòfol Rovira, amb Rafael Pedraza i Lluís Codina, amb l’assignatura de Fonaments Digitals i Documentació. En aquest cas, l’alumnat ha de crear una pàgina web real i enfrontar-se a diversos reptes, com ara el posicionament web o SEO, la creació de continguts per nodrir la web o l’ús de bancs d’imatges i llicències.

Del grau de Comunicació Audiovisual van participar Albert Elduque i Nuria Cancela amb l’assignatura Aula de Cinema. Aquesta assignatura es duu a terme en col·laboració amb la Filmoteca de Catalunya i des de l’any passat s’ha incorporat l’activitat de programació, és a dir, l’alumnat proposa i programa un cicle de pel·lícules. Aquest és un projecte que es va iniciar al curs passat com a prova pilot i que aquest curs ja s’ha consolidat. Finalment, el professor Manuel Garín va compartir l’organització de l’assignatura Banda Sonora, on l’alumnat treballa en petits grups al llarg del curs per tal d’acabar component la banda sonora d’un mateix fragment de vídeo d’uns cinc minuts de durada.

Tots els participants van destacar que els graus de la Facultat de Comunicació es presten a emprar el “learning by doing”, ja que moltes assignatures s’estructuren al voltant d’un projecte al llarg del trimestre, i permeten a l’alumnat apropar-se a les dinàmiques, ritmes i reptes del món professional. També es va compartir que aquestes experiències son molt ben rebudes per l’alumnat, ja que els permet adquirir i integrar els coneixements obtinguts en profunditat, i es va coincidir en ressaltar que també permet establir una millor connexió entre els coneixements teòrics i pràctics.