Vés enrere Dos reconeixements destaquen la qualitat de la tesi doctoral de la Júlia Vilasís-Pamos

La tesi doctoral del grup Medium ha estat distingida amb un accèssit als premis a la millor tesi doctoral en català de la UPF i una Menció Especial als Premis CAC

06.02.2024

La tesi doctoral de Júlia Vilasís-Pamos ha rebut dues distincions pocs mesos després de la seva defensa. El passat 18 de desembre de 2023, la Comissió Avaluadora de la Universitat Pompeu Fabra va atorgar-li un accèssit als Premis a la Millor Tesi Doctoral en Català. Aquest premi està dotat amb una suma de 750 euros.

Aquest premi es concedeix anualment i busca fer valdre l’ús del català com a llengua acadèmica i de recerca i, alhora, estimular-ne l'ús a la comunitat Pompeu Fabra.

Addicionalment, la tesi també ha estat distingida amb una menció especial als XXXV Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual. Aquest guardó del Consell de l'Audiovisual de Catalunya reconeix anualment les recerques relacionades amb l’àmbit de la comunicació audiovisual que destaquen per les seves aportacions i pel seu rigor metodològic.

La tesi indaga en la construcció de les identitats gamer en el col·lectiu adolescent, tenint en compte la classe social i el gènere. Per fer-ho, analitza les pràctiques videolúdiques dels i les adolescents, així com els seus imaginaris de futur al volant del món del videojoc. La tesi va ser dirigida pel Dr. Óliver Pérez Latorre i va obtenir la menció Cum Laude.

La Dra. Júlia Vilasís-Pamos el dia de la defensa de la seva tesi

Consulta la tesi doctoral al repositori institucional de la Universitat Pompeu Fabra.