Vés enrere 28-02-23: Cinetmosfera: Projecció d''En construcción' amb Mercedes Álvarez i Abel García Roure

30.01.2023

28 de febrer del 2023

10.30 h

Auditori - Campus del Poblenou - Universitat Pompeu Fabra

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

El cineclub Cinetmosfera organitza un passi especial de la pel·lícula 'En construcción' (José Luis Guerin, 2001), amb la presència de la muntadora Mercedes Álvarez i l'ajudant de direcció Abel García Roure. Després de la pel·lícula, Álvarez i García Roure dialogaran amb les responsables de Cinetmosfera i amb Ricardo Íscar, professor de la UPF.

Sinopsi. En un emblemàtic barri popular de Barcelona, amenaçat per un pla de reforma urbanístic, s'emprèn la construcció d'un bloc de vivendes. La història tracta de la transformació del barri xino de Barcelona a través de la vida de diverses persones que transcorren en paral·lel: la d'un vell marí a la recerca d'habitació per aquest barri, la d'una jove prostituta i el seu xicot, i la d'uns treballadors marroquins obsessionats amb l'existència de Déu.

Mercedes Álvarez. L'any1997 va dirigir el curtmetratge de ficció El viento africano. Des de 1998 es va centrar en el documental i va prendre part en el Màster de Documental Creatiu de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Va treballar com a muntadora en la pel·lícula de José Luis Guerín En construcción. El 2004 va dirigir la seva opera prima, el llargmetratge documental El cielo gira, guanyadora de nombrosos i prestigiosos festivals i que es va poder veure a moltes sales de cinema de tot el món. Ja instal·lada a Catalunya, l'any 2007 començà la realització del llargmetratge Mercado de futuros, coproduït per Televisió Espanyola i Televisió de Catalunya, que s'estrenà l'any 2011 i que ha estat seleccionat en els festivals més importants de cinema del món.[1] L'any 2006 va guanyar el Premi Internacional Terenci Moix al personatge revelació de l'any per El cielo gira.

Abel García Roure. És guionista i director de cinema. Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la UPF i Màster en Documental Creatiu per la UPF. Des del seu debut l'any 1999, com a primer ajudant de direcció d'En Construcción, ha simultanejat l'escriptura i la realització, amb el treball d'ajudant de direcció al cinema. L'any 2009, va estrenar a sales el llargmetratge Una cierta verdad. Com a ajudant de direcció els seus treballs més destacats són: Murieron por encima de sus posibilidades, La Leyenda del Tiempo y Cravan vs Cravan de Isaki Lacuesta, El Rayo de Fran Araujo & E. De Nova, Volar y Nadar de Carla Subirana, Mercado de futuros y El cielo gira de Mercedes Álvarez.