Vés enrere Homenatge per la jubilació dels professors Eduard Boet, Josep Rovirosa i Jaume Vilalta

23.06.2022

Durant el matí del 18 de maig, a l'edifici La Nau del campus Poblenou de la nostra universitat, va tenir lloc un homenatge dedicat als periodistes Eduard Boet, Josep Rovirosa i Jaume Vilalta, en ocasió de la seva jubilació com a professors associats del grau de periodisme al Departament de Comunicació. L'esdeveniment va aplegar professors vinculats a aquest grau, amics i exalumnes dels homenatjats, i els doctors Jordi Balló i Carles Pont, director i degà del nostre departament, respectivament.

L'homenatge va consistir en dues taules rodones i gloses elaborades al voltant de les respectives carreres, contribucions i vivències dels professors Boet, Rovirosa i Vilalta, a la nostra universitat. El Dr. Joan Corbella va dur a terme la glossa dedicada a Josep Rovirosa; la periodista, Georgina Pujol, va pronunciar la glossa dedicada a Jaume Vilalta; i el periodista Lluís Caelles es va encarregar de la glossa destinada a Eduard Boet. Per la seva banda, Josep Rovirosa, la professora Olga Lamas i el catedràtic emèrit Jaume Guillamet, van integrar la taula rodona, La jerarquització de la premsa escrita a debat. Finalment, Jaume Vilalta, Eduard Boet, la documentalista Arantza Diez, i el director de RTVE Catalunya, van conformar la taula rodona, L’evolució en el periodisme audiovisual i els nous perfils periodístics.

Durant la seva intervenció, el Dr. Corbella va destacar les qualitats del professor Rovirosa al llarg de la seva carrera a la universitat: la companyonia, la generositat, la voluntat incansable de transferir el coneixement adquirit en el decurs de la seva experiència professional. També va assenyalar l'empremta imprimida per Rovirosa a La Vanguardia, com a defensor del lector; i la seva contribució a la creació, disseny i posada en marxa del Taller Integrat de Periodisme del Departament de Comunicació. Per la seva banda, Georgina Pujol va iniciar la glossa dirigida al professor Vilalta amb la projecció d'un vídeo que va presentar alguns èxits de l'homenatjat al terreny del periodisme audiovisual, àrea on va ser mereixedor del premi Ondas; addicionalment, va ponderar el seu olfacte periodístic, la seva creativitat i el seu compromís docent. Finalment, Lluís Caelles, es va dirigir al professor Boet, recordant-ne el rigor, la generositat i el lliurament a la formació dels seus alumnes.