Vés enrere Fernando Villaverde Suanzes defensa la seva tesi sobre l'estètica de la contracultura cinematogràfica a França i als Estats Units

La tesi, qualificada amb un cum laude, ha estat dirigida pel Dr. Francisco Javier Benavente Burián

13.05.2024

El passat 22 de març del 2024, Fernando Villaverde Suanzes del grup de recerca CINEMA, va defensar en castellà la seva tesi titulada Políticas de la imagen insignificante. La tesi va ser dirigida pel Dr. Javier Benavente Burián de la Universitat Pompeu Fabra i va ser presentada en format monogràfic.

A partir d'un concepte enunciat per Robert Bresson, la imatge insignificant, l'investigador predoctoral va analitzar l'estètica de la contracultura cinematogràfica a França i els Estats Units durant els anys en què el cineasta francès va fer la seva obra en color (entre 1969 i 1983). La recerca es va centrar en la potencialitat política i utòpica d'aquestes imatges, en la seva presència en les diferents tendències artístiques del període i en el seu conflicte amb els corrents de pensament de l'època.

El tribunal va ser conformat pel Dr. Gonzalo de Lucas Abril de la Universitat Pompeu Fabra com a president, el Dr. Julio Enrique Checa Puella de la Universitat Carlos III com a secretari i la Dra. Annalisa Mirizio de la Universitat de Barcelona com a vocal.

Entre els comentaris, s'ha destacat la manera magistral d'explicar conceptes, la finor com a escriptor de l'investigador i la maduresa intel·lectual d'aquest. La tesi va ser catalogada com a meta-reflexiva i disruptiva, perquè reflexiona sobre el mateix context en el qual s'escriu.